2023. február 24., péntek

Olvasói interjú I. : Király Bernadett

Szeretném megköszönni Király Bernadettnek, hogy elfogadta a felkérésemet arra, hogy ő legyen az első önálló olvasó személy, akivel interjút készítek. Sokat hallottam már róla több írótól, és egy közös csetcsoportban is tettestársak vagyunk.
Bernadett eltökélten segíti a magyar írók munkáját, rengeteget olvas a családja mellett. Ezért úgy gondoltam, hogy erről kicsit ki is faggatom. Hiszen az olvasók is lehetnek különleges emberek.
Mert minden író mögött áll egy-egy olyan olvasó, mint ő.

Mikor kezdtél el olvasni? Mi vezetett ehhez az úthoz?

Bernadett: Megmondom őszintén, gyerekkoromban nem igazán szerettem olvasni, inkább csak a kötelező olvasmányokon „rágtam át” magam és szerettem volna mihamarabb letudni. Azonban 2018-ban egy véletlen folytán, a kezembe került Ella Steel: Sors-Fordulat című könyve, mely mindent megváltoztatott. Azóta megtaláltam önmagam és a zsánereimet is.

Milyen zsánerbe szeretsz leginkább olvasni? Miért?

Bernadett: A legnagyobb kedvenceim a romantikus és romantikus-erotikus könyvek. Ugyanis ezeknél a történeteknél éreztem/érzem azt, hogy kiszakítanak a valóságból és önfeledt szórakozást nyújtanak.

Hogy jött az ötlet, hogy a magyarországi írókat szeretnéd támogatni, és tudásoddal segíteni?

Bernadett: Egy felkéréssel kezdődött minden, ezt is Ella Steel Írónőnek köszönhetem, aki először kért meg arra, hogy megjelenés előtt olvassam és véleményezzem a könyvét, kéziratát. Ami aztán elindított egy lavinát, és azóta több, mint 10 magyar szerzőnek igyekszem segítő kezet nyújtani.

 Ahogy említettem fentebb, hogy mi egy közös csetszobából ismerjük egymást. De mesélnél kicsit arról, hogy milyen érzéseket vált ki belőled az, hogy ennyire megbíznak benned?

Bernadett: Az, hogy az ember ekkora bizalmat kap, nem lehet szavakba önteni és nem lehet tisztességesen megköszöni sem, talán „csak” azzal, hogy a kéziratok észrevételezéseinél a legjobb tudásom szerint igyekszem segíteni a munkájukat.


Tudjuk, hogy sok magyar írótól olvasol. De külföldi íróktól is szoktál olvasol?

Bernadett: Igen, nagyon szeretem a külföldi Írókat is, és tőlük is rendszeresen olvasok, akár angol nyelven is.


Ha három dolgon tudnál változtatni a hazai irodalom terén, akkor mely három dolog lenne az?

Bernadett: Ha tehetném, elsősorban a könyvkiadás lehetőségeit bővíteném, mind anyagi, mind emberi erőforrásokkal. Értem itt ezalatt a marketing rész könnyítését, a több felületen való hirdetés lehetőségét, valamint az anyagi támogatások lehetőségét. Illetve, ami talán csúnyán hangzik, de hiszem, hogy erről is beszélni kell, az pedig az anyagi részesedések a könyveladások után. Ugyanis hiszem, ha több pénzügyi mozgástere van az Írónak, annál nagyobb és több lehetősége lehet a további kiadásokhoz, megjelenésekhez.



 Szerinted ez a helyzet, ami most kicsiny hazánkban van a könyvkiadás terén mennyire befolyásolja a olvasókat?

Bernadett: Sajnos azt gondolom, hogy nagymértékben. A mostani anyagi helyzet nem igazán teszi lehetővé, hogy a közel 6.000 Ft-os könyvárak és a nehezebb megélhetés miatt, mindenki meg tudná venni a számára oly kedvelt Író könyvét, könyveit.

Jelenlegi helyzetet elnézve, a papírárak, a kiadás stb. emelkedésével egyre nehezebb helyzetbe kerül(het)nek az Írók és az olvasóik is.

Kik a kedvenc íróid?

Bernadett: A zsáneremben tevékenykedő magyar Írók mind a kedvenceim, hiszen minden egyes történetükkel csak kapok.

A külföldi Írók közül Colleen Hoover könyvei azok, amik a szívemhez a legközelebb állnak.

Ha visszarepülhetné az időbe, melyik az a író akivel leülnél egy kávéra és miért?

Bernadett: Ha tehetném, Thomas Hardy Íróval találkoznék és kíváncsian hallgatnám mégis, hogyan tudott ekkora érzelmekkel írni a nő lélekről, férfi Író létére. Úgy érzem, picit több időt töltenénk el együtt, mint egy kávé elfogyasztása.

Mit gondolsz, hogyan lehetne megszerettetni az olvasást a mai fiatalokkal?

Bernadett: Hiszem, hogy mindenkire rátalál az a könyv, ami kedvenc lesz és ezáltal megszeretteti a következő, vagy az azt következő generációval az olvasást.

Azt gondolom, nagyon sokat számít, hogy a gyermek mit lát, mit hoz otthonról, így én csak azt tanácsolnám, amit én magam is megtettem, olvassunk a gyerekünknek, majd aztán később olvassunk együtt a gyerekünkkel.

+1
Mit üzennél az íróknak?

Bernadett: Szeretném megköszönni minden magyar Írónak, hogy a sok nehézségek után sem adták fel, hogy írnak, és ezáltal megszépítik a mindennapjaimat.


Köszönöm Moncsi a lehetőséget, és azt is, hogy a csetszobában nap, mint nap mosolyt csalsz mindannyiunk arcára!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ella Steel: Sors-döntő (Sors I.)

Most egy olyan könyvről szeretném elmondani a véleményemet, amelyet többször olvastam már. Eddig 2x lett bővítve Ella Steel: Sors-Döntő (Sor...