2023. január 25., szerda

Interjú Aleva Zoltánnal

Első interjúmat a blogomra egy olyan íróval készítettem, akinek hamarosan meg fog jelenni az első regénye. Ő nem más, mint Aleva Zoltán, aki többzsánerű történetet írt az olvasók számára. Hogy mit lehet róla és a regényéről tudni, a jövendő terveiről? Az kiderül az interjúból.

 


Hogyan léptél az írók útjára? Mi az, ami téged errefelé terelt?

Zoltán: A kreativitás, szerteágazó formában, gyerekkorom óta színesíti az életem. Az írás egyike ezeknek. Írtam már verseket, novellákat, film -és sorozat kritikákat. Aztán eljött az idő, és hajtott a kíváncsiság, hogy valami monumentálisabban is kipróbáljam magam. Szeretek olvasni, és miközben írók műveit tartottam a kezemben, arra gondoltam, hogy ezt én is kipróbálnám. Talán, még menne is. És hát, most itt vagyunk. Elkészült az első regényem.


Az első regényed hamarosan meg fog jelenni, és az egyik terjesztő az Álomgyár kiadó lesz. Gratulálok! Miért ezt a kiadót választottad?


Zoltán: Köszönöm szépen! Több író barátom könyvének terjesztését ők végzik, így adott volt a dolog. Én pedig éltem a lehetőséggel, és leszerződtünk. Ezúton is köszönöm nekik a segítséget.


Az első regényed a Matilda gyermekei. Mit lehet tudni a könyvről?


Zoltán: A történetről nagy vonalakban annyit mondhatok, hogy a régmúltban, sok száz évvel ezelőtt játszódik, egy völgyben élő, zárt kis közösségben, egy faluban. A négy fejezet mindegyike egy szereplőre (Alun, Meryl, Marilla, Matilda) fókuszál.


Íme a fülszöveg:

Amikor még a Nap is fiatalabb volt - és nem látott annyi szörnyűséget -, mint manapság, az emberek is egész másfajta életet éltek. Különösen igaz volt ez, egy völgyben élő, istenekhez fohászkodó, saját szabályok szerint, és a nagyvilágtól elszigetelten élő, kis közösségre. A szokványos, idilli napokat, furcsa történések kezdik beárnyékolni, amelyek nem várt, tragikus eseményekhez vezetnek. Az összeszokott csoport addigi, háborítatlan életét, örökre megváltoztatja a balsors. A hátborzongató eseményekhez úgy tűnik, hogy többeknek is köze van a falubeliek közül, s a titkok, amelyeket addig féltve őriztek, mind-mind felszínre kerülnek, kíméletlenül feltárva a dermesztően sötét, lélekfacsaró igazságot…

Lehet-e a lélek eredendően gonosz? Hány arca van a szerelemnek? Mennyi fájdalmat képes egy ember elviselni? Hol húzódik meg a határ, szeretet és gyűlölet között? Feláldozható-e egy élet, ha ezzel számos másikat megmenthetünk? Mi történik akkor, ha átveszi az irányítást a józanész fölött a feltételezés, a hiedelem és a bőr alá kúszó félelem? A Matilda gyermekei című regényből mindez kiderül.


Hogy jött az ötleted, hogy fantasy-misztikus-thriller zsánerben írj? A három zsáner közül, ha választanod kellene, melyikre mondanád azt, hogy közelebb áll hozzád?


Zoltán: Mindhárom műfaj közel áll hozzám, ám más-más mértékben. Izgalmasnak találtam a fúzió adta lehetőséget, így igyekeztem mindegyik sajátosságából beemelni a regényembe az általam szükségesnek vélt mennyiséget. A mix elkészült, meglátjuk mennyire „ízlik” majd az embereknek.


Nemrég csatlakoztál a Pitypang könyvek csapatához. Milyen érzés, hogy ilyen erős támogatók állnak mögötted, mint a csajok?


Zoltán: Elképesztő csapat! Tehetséggel, fantáziával, humorral, intelligenciával felvértezve. Mindemellett pedig nagyon közvetlenek és segítőkészek. Nagyon sokat köszönhetek nekik. Főként Farkas Anett írónő barátomnak. Vérpezsdítő, hogy ilyen szerteágazó a műfaj, amit képviselünk és amelyben alkotunk, mégis összeköt minket a könyvek tisztelete és az írás szeretete. Hálás vagyok, hogy a kollektíva része lehetek.


Ahogy a Pitypang könyvek oldalán olvashattuk rólad, jelenleg Hollandiában élsz és dolgozol. Mégis itt, Magyarországon jelenteted meg az első regényedet. Miért döntöttél úgy, hogy ezt a megoldást választod?


Zoltán: Magyar vagyok, magyar az anyanyelvem, és nagyon szeretem Magyarországot. Egyértelmű volt, hogy ezen a gyönyörű és különleges nyelven fog megjelenni a könyvem. Mint ahogy az is, hogy Magyarországon lesz publikálva. A tény, hogy jelenleg Hollandiában élek, mit sem változtat azon, hogy nekem mindig is Magyarország volt és lesz is a hazám, amelyre büszke vagyok. Én a magyar emberek lelkéhez, szívéhez és fantáziájához szeretnék eljutni az írásaim által. Nem mondom, nagyon is imponálna, ha idővel más nyelvekre is lefordítanák a könyvem, és mondjuk minisorozatot készítene belőle a Netflix vagy az HBO, de ez sajnos nem ilyen egyszerű.


Kíváncsi vagyok, hogy az e-könyvet vagy a papír alapú könyvet részesíted előnyben. Miért?


Zoltán: Teljes mellszélességgel a papír alapú könyvek mellett állok. Noha a fák szempontjából környezetkímélőbb megoldás az e-könyv, és praktikusabb is egy e-book olvasó, mégsem adja azt az egyedi és különleges érzést számomra, amit egy nyomtatott, fizikai formát öltött könyv kézbevétele tud adni. Továbbá, kapcsolódási pont is egyben az író és olvasó között. Gondoljunk csak egy személyre szólóan dedikált, saját példányra. Az utánozhatatlan könyv illatról már nem is beszélve. Mindamellett gyönyörűen sorakoznak a polcon és olyan jó rájuk nézni. Még évek múltán is.


A családod mit szólt ahhoz, hogy írni kezdtél? Gördítettek eléd akadályt vagy mindenben támogatnak?


Zoltán: Nekem már csak anyukám él. Sajnos a nagyszüleim sem érhették már meg, ezt a számomra fontos pillanatot, mérföldkövet. Azt hiszem, ők is olyan büszkék lennének, mint amilyen büszkék most rám a húgaim és az édesanyám. Szerencsés vagyok, mert szerető és támogató családom van, akik teljes mértékben mellettem állnak. Hisznek bennem. És ezért (is) nagyon hálás vagyok!


Mit gondolsz, milyen fogadtatása lesz a regényednek?


Zoltán: Hm, jó kérdés… Bízom benne, hogy épp olyan katartikus élmény lesz nekik a végére érve, mint amin én mentem keresztül, miközben írtam. Ez egy olyan alkotói folyamat volt, ami az amúgy is érzékeny lelkem próbára tette és felkavarta. Lesz itt minden: mosoly, izgalom, nevetés, intimitás, borzongás, drukk, csodálkozás, ahogy sajnos szívszorító és sokkoló pillanat is. Szeretnék hatni és nyomot hagyni az emberekben. Hogy ez sikerül-e? Meglátjuk! Remélem, hogy igen!


Ha lehetne 3 kívánságod, ami valóra is válnak, mit lennének azok?


Zoltán: Az első és legfontosabb kívánságom, hogy minden szerettem egészséges legyen. A második a megingathatatlan anyagi biztonság, amely számtalan dolgot tenne lehetővé, többek között azt, hogy csak azzal foglalkozzam, ami örömmel tölt el, segíthessek másokon, és felfedezzem ezt a csodálatos világot, amelyben élünk. A harmadik, hogy békés és méltóságteljes legyen a halálom, amikor eljön az idő.


+1.
Vannak már jövőbeli terveid? Esetleg dolgozol most valamin?


Zoltán: Elképzeléseim természetesen vannak az előttem álló rövidtávú időszakot tekintve. Hamarosan nekilátok a Matilda gyermekei folytatásának, ugyanis egy trilógiában gondolkodtam, és ennek a regény sorozatnak a második részét szeretném mielőbb megírni, hogy még az idén megjelenhessen. A későbbi terveimet, egyelőre fedje jótékony homály…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sky S. T.: Most főzünk vagy dumálunk?

Hatalmas köszönettel tartozom Sky S. T. írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és minden részvevőnek, aki közreműködött a könyv létrehozásában. Leh...