2023. január 25., szerda

Interjú: Farkas Anett írónővel

Egy több díjat nyert írónővel volt szerencsém beszélgetni interjú formájában. Ő nem más, mint Farkas Anett krimiírónő. Sokan olvashattatok tőle, hisz neki köszönhetjük a Dávid és Vivien trilógiát, de sokan csak A 33-as trilógiának emlegetik. Nem hiába, hiszen nagy szerepet játszik a 33-as szám a történetekben. De hamarosan új regénye fog megjelenni Kettős játszma címen, amely más lesz, mint az eddigi regényei. Hogy miben, az majd kiderül. Kicsit kifaggattam az írónőt az írás folyamatáról, a jövőbeli terveiről, érzéseiről és a díjakról.


Először kezdjük egy könnyű kérdéssel! Hogy lettél író? Miképp indultál el ezen a rögös úton?

Anett: Kislány korom óta írok, pontosabban 13 éves korom óta. Mindig nagy álmom volt egy saját könyv megírása, és azt a nagyvilágnak megmutatni. Mielőtt viszont ebbe belevágtam volna, tanfolyamra jártam, írókurzust végeztem és több szakember kezén átment az első kéziratom, mire azt mertem mondani, hogy készen állok erre a nagy dologra.

Mennyire nehéz számodra összeegyeztetni az írást és a családot? Mert ugye két tündéri, cserfes lány édesanyja is vagy.

Anett: Igyekszem, de sokszor nem könnyű. Délelőtt egyedül vagyok itthon, akkor szoktam írni, délután pedig a lányokkal tanulni, mellette pedig a vállalkozásomnak eleget tenni.

Mennyi időt vesz igénybe nálad a kutatómunka, még úgy is, hogy van segítséged, és egy erős baráti kör áll mögötted?

Anett: A kutatómunka több idő nálam, mint egy-egy történet megírása. Az egyik regényemnél fél évet is igénybe vett. Szeretem minél hitelesebben megmutatni az olvasóknak az adott történettel járó dolgokat.

Ha már megemlítettem a csapatot, akkor szeretném megkérdezni, miért döntöttél úgy most, hogy Lily csapatát olyan emberekről mintázod, akiket ismersz?

Anett: Először is azért, mert ezek az emberek megérdemlik, hogy szerepeljenek egy regényembe. Izgalommal töltött el a tudat, mikor ezt az egészet kitaláltam, de még jobban izgultam azon, mit szól az a négy személy. Szerencsére mindannyian örültek és boldogan mondtak igent. Nincs különösebb oka, egy kis egyediséget akartam ezzel teremteni.

És ha az ismerőseid a csapattagok, akkor Te magad lennél Lily? Mennyire érzed az ő karakterét magadénak?

Anett: Nem én vagyok Lili. Bár ha karakterekről beszélünk, akkor Lilié áll hozzám a legközelebb természetben.

Több helyen is emlegeted, hogy erős bétázó csapat áll mögötted. Nagyon kritikusak szerinted?

Anett: Őszinték, inkább így jellemezném őket és aprólékosak. Nagyon jó csapat, ritka szerencsés embernek érzem magamat miattuk.

Most egy kicsit érzelgősebb vizekre evezzünk. Mit éreztél, amikor tavaly három díjat is elnyertél?

Anett: Az Év Könyve díjnak örülök a legjobban, arra tényleg nem számítottam, hogy megnyerhetem. Elérzékenyültem, meglepődtem és borzasztó boldog voltam, mert ez azt jelenti, az olvasók nagyobb része szereti a munkásságom. Ezúton is szívből köszönöm nekik a bizalmukat!

Hogy jött az ötlet, hogy Te és a barátaid megalakítsátok a Pitypang könyvek oldalt?

Anett: Mi hárman szerettünk volna együtt maradni, egy csapatot alkotni és határozottan eldöntöttük, a Pitypang név alatt fogunk tevékenykedni az Álomgyár Kiadó, mint terjesztő segítségével.

Dolgozol jelenleg valamilyen új könyvön?

Anett: Most jelen pillanatban nem dolgozom új könyvön, majd a Kettős játszma folytatását szeretném még idén, vagy jövőre kihozni. Ezen kívül fejben meg van már két másik könyv, de most kicsit pihenek, elég fárasztó volt számomra a 2022-es év.

A krimi áll hozzád a legközelebb mint zsáner, de nem gondolkoztál el azon, hogy más zsánerben is kipróbáld magad?

Anett: Nem.

Ha lehetne 3 kívánságod, ami valóra is válik, mi lenne az?

Anett: Egészség a családomnak és boldogság. Másra nincs is szükség szerintem.

Azt mindenki látja, hogy neked nagyon fontos az, hogy az olvasóiddal napi kapcsolatban legyél, sőt sokat is adsz a véleményükre. De mennyire visel meg téged az, ha negatívabb visszajelzést kapsz?

Anett: Ha úgy kapok negatív visszajelzést, ami kulturáltan van megfogalmazva, akkor azt meg szoktam köszönni. A rosszindulatú megjegyzések valóban nem esnek jól, de már nem foglalkozom vele.

Milyen tanácsot tudnál adni egy kezdő írónak?

Anett: Most elkezdtem a Lektorálást, mint munka, szívesen segítek én is, de mindenképp tanácsolom az kezdő íróknak, hogy kérjék ki szakember segítségét, mielőtt elindulnak ezen a nehéz és rögös úton.

Mit szólnak a családtagjaid, barátaid ahhoz, hogy írsz?

Anett: Nagyon büszkék rám és mindenben maximálisan támogatnak.

Sokszínű ember vagy. Dolgoztál rendőrként, most pedig vállalkozó és író vagy. Milyen titkos képességeid vannak még?

Anett: Köszönöm. Nem tudok rejtett képességekről, de sok mindent szeretnék még tanulni, képezni magamat, érdekel többek között a pszichológia is.

Mit gondolsz arról, hogy ennyire felmentek az árak a papíripar területén belül? Lehetne ellene tenni? Szerinted lehet valahogy az árakat csökkenteni?

Anett: Nagyon kihatással van ez ránk, írókra. Türelmesnek és kitartónak kell lennünk, tenni ez ellen mi sajnos nem tudunk.

Mit gondolsz az e-book kiadásról? Az nem titok, hogy az első regényed megjelent e-bookban, de a többi nem. Ennek van valami oka?

Anett: Én nem támogatom azon okból kifolyólag, hogy vannak olyan emberek, akik, mások megkárosítását tartják jó ötletnek. Van olyan íróbarátom, aki kihozta e-bookban a regényét, másnap már az törvénytelen oldalakon virított, amibe ő rengeteg pénzt és energiát ölt. Valaki pedig jött és elérhetővé tette ezt ingyen. Nagyon - nagyon elítélem, és ezért sem fogom én kihozni a könyveimet ebben a formában, ezzel talán kicsit késleltetve ezt a szomorú, minket megkárosító folyamatot.

Kicsit visszamennék oda, hogy kutatómunka. Az nem titok az olvasók előtt, hogy két nyugalmazott rendőr is segít neked. De arról még nem nagyon hallottunk, hogy ők miképp reagáltak a megkeresésedre először?

Anett: Nagy örömmel segít nekem Gábor és Albin, most pedig már Miklós is. Mondhatni baráti a viszonyunk és talán nem túlzok, ha azt mondom, még élvezik is a munkát. Szeretik a történeteimet és többször mondták mennyire büszkék rám.

Melyik karakteredet érzed magadhoz a legközelebb, és miért?

Anett: Rebeka az örök kedvenc A 33-as betegből. Ő az olyan első karakterem, akit megformáltam és számos díjhoz segített hozzájutni. Egyébként Dávid, Fanna és a most új könyvemben lévő nagymama áll közel hozzám még.

Ugye megírtad Dávid és Vivien trilógiát, most fog kijönni a duológiád első része. És ha jól értesült vagyok, a második rész kutatómunkái már elkezdődtek. Vannak további terveid? Van egy határ nálad, hogy x könyvet akarok még kiadni és elég, vagy úgy érzed, hogy most megtaláltad azt, amit nem szeretnél abbahagyni sosem?

Anett: A kutatómunka még folyik, de írni még nem álltam neki, tavasz előtt nem is tervezem, annyi idő kell, hogy összeálljon ténylegesen a történet. A 2. rész kívül a fejemben van egy sztori, amit a január elején tett horvátországi kirándulásunkon találtam ki. A kedvenc mesehősömet fogom krimi köntösbe bújtatni. Bevallom, amióta megszületett ez a gondolat, egyszerűen nem megy ki a fejemből. Valamint tartogatok egy nagy meglepetést, de ez kivételesen akkor fog kiderülni, amikor ennek a könyvnek a borítóját fogom leleplezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sky S. T.: Most főzünk vagy dumálunk?

Hatalmas köszönettel tartozom Sky S. T. írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és minden részvevőnek, aki közreműködött a könyv létrehozásában. Leh...