2023. február 26., vasárnap

Interjú P. R. Reena írónővel

Szeretném megköszönni P. R. Reena írónőnek, hogy elfogadta a felkérésemet arra vonatkozóan, hogy interjút készíthessetek vele. Az írónőnek tavaly jelent meg első regénye Megmenteni Viktóriát címmel. Ez egy romantikus-erotikus regény teli meglepetéssel és fordulattal.
Így vettem a bátorságot és kicsit kifaggattam őt az írás és olvasási szenvedélyéről. Beszélgettünk a jövőbeli terveiről is.


Nálad melyik vált előbb az életed részévé az írás vagy az olvasás?

Reena: Az olvasás. Szerintem, aki írni akar, az olvasson is. Sokat. Nagyon sokat.

Mi inspirált téged arra, hogy az írás rögös és göröngyös útjára lépj?

Reena: A Facebookon akadtam rá egy pályázatra, vagyis a pályázat talált meg engem. Napi szinten többször is a képembe nyomta a közösségi oldal. Egészen addig, míg elkezdtem játszadozni a gondolattal, hogy leírjak egy történetet. Végül megszületett a Megmenteni Viktóriát.

Honnan jött az ötlet, hogy két különböző világot ötvözz a Megmenteni Viktóriát című regényedbe?

Reena: Nekem fontosak a magyar helyszínek, emberek, hiszen itt élek, ezt ismerem, de szerettem volna belecsempészni valami mást is, így jött a külföldi szál a történetbe. És miért pont olasz? 8 évig egy olasz cégnél dolgoztam, ahol a saját bőrömön tapasztalhattam meg az olasz temperamentumot.

Van valamilyen szokásod írás vagy olvasás közben? (nasi, kávé, zene stb.)

Reena: Olvasás közben szoktam rágcsálni, de akkor szinte mindegy hogy szól e a zene, vagy a tv, mert teljesen kizárok mindent. Írás közben van, hogy zenét hallgatok, amolyan ráhangolódás szintjén. Szinte minden könyvemnél van olyan zene, amit rongyosra hallgattam. A kávé pedig mindig, minden körülmények között jöhet.

 Milyen regényeket szeretsz olvasni? Vagy megmaradtál a saját zsánerednél amiben alkotsz is?

Reena: Többnyire igen, de egyre több zsánerbe belekóstolok. Egyre több fantasy-t olvasok és már történelmi regény is van az olvasmányaim között. Szeretem a rázósabb könyveket is. A habos-babos, nagyon csöpögős, rózsaszínű rágógumis könyveket viszont már annyira nem kedvelem. Nekem kell az izgalom, a borzongás, néha a szörnyülködés.

 Ha volna három dolog amit meg tudnál az irodalom terén változtatni, mely három dolog lenne az?

Reena:  1. Sokkal több támogatást adnék a kezdő íróknak, és itt nem csak a kész kézirat kiadásara gondolok, hanem a történet megírását követő munkálatokra is.

2. Több fejlődéshez szükséges oktatóanyagot biztosítanék, hogy azok is tudják magukat fejleszteni, írásmódjukat csiszolni, akik anyagilag nem tudják megfizetni az írókurzusokat. Ha már írókurzus. Ingyenes, vagy jelképes összegért indítanám, hogy bárki számara elérhető legyen.

3. Sokkal több rendezvényt szerveznék, amelyek megszerettetik az emberekkel a könyveket és az olvasást. Pl. gyerekeknek meseolvasás és hozzá kapcsolódó interaktív játékokat.

Lehet tudni, hogy mikor jön ki a Megmenteni Viktóriát második része? Vagyis mikorra tervezed?

Reena: Szeretném, ha még ebben az évben megjelenne. A második részt is beadtam a Holnap Magazin pályázatára, ugyan úgy mint az elsőt. Reményeim szerint ez a rész is elnyeri a zsűri tetszését.


 Az írói oldaladon, lehetett látni azt, hogy már vannak ötleteid is a duológia megjelenése után. Mesélnél kicsit ezekről?

Reena: Ó, igen. Jelenleg egy különálló történeten dolgozom. Ez is magyar helyszínen játszódik. A szereplőim elé nem mindennapi akadályokat gördítek, és meg is kínzom őket, de csak egy kicsit. Az erotika és a szenvedély ebből a történetből sem fog hiányozni. Ha pedig ezt befejeztem, aminek Rabság lesz a címe, már tudom is mivel folytatom. Arról nem árulok el többet, de előre láthatólag fantasy lesz.

 Láthatják a követőid, hogy novellákat is írsz. Számodra melyik jelent nagyobb kihívást, a novell megírása vagy a regényé?

Reena: Mindkettő és egyik sem. Ha megfogalmazódik bennem a történet akkor csak le kell írnom. A hossza mindegy, csak időm legyen és lássam magam elött az egészet. Mivel nem készítek vázlatot, az egészet szinte magam elött kell látnom, mint egy filmet, ha ez megvan, tényleg csak az időn múlik.

Melyik könyv az, amelyik szerinted legjobban jellemez téged? Amely számodra az abszolult kedvenc.

Reena: Ez nagyon nehéz kérdés. Sok kedvencem van és nem is igazán tudnék választani közülük, melyik áll az első helyen, de ha mégis választani kell, talán a Színleld, hogy az enyém vagy. Ez a könyv volt, ami belerángatott a könyvek világába és azóta sem keveredtem ki belőle. Na, nem mintha szereznék.

Mit gondolsz a mostani könyvpiaci helyzetről?

Reena: Katasztrófa. Sok a jó író és a jó könyv, csak olvasóból van kevés. Sajnos az írók és a kiadók helyzete az utóbbi időben egyre nehezebb. Az energia és papírárak miatt a nyomdai költségek az egekbe szöktek, és ennek még nincs vége. Az e-könyv megoldás lehetne, de sokak számara idegen, bonyolult. Vagy egyszerűen nincs meg az a filing, mint a nyomtatott kiadásnál. Így nem is próbálják meg.

Hogyan érzed, milyen fogadtatásban részesült az első regényed?

Reena: Eddig csak pozitív visszajelzéseket kaptam, aminek nagyon örülök, számomra nagyon fontosak a visszajelzések, mert ebből tudom, hogy jó e az amit csinálok. Persze tisztában vagyok vele, hogy lesz akinek nem fog tetszeni, vagy talál benne hibákat. Az építő jellegű kritikákat is elfogadom, mert tanulok belőlük.

Olvasás terén a papír alapú vagy a e-könyvet részesíted előnyben? Miért pont azt?

Reena: Számomra sokkal praktikusabb az e-könyv. A telefonom mindig nálam van, így a magánkönyvtáram is. Az e-könyvhöz képest elenyésző mennyiségű nyomtatott kiadást olvasok.

Ha egy kezdő író tőled kérne tanácsot, mit tanácsolnál neki?

Reena: Még én is kezdő vagyok, de a legfontosabb, hogy ne adja fel! Olvasson sokat! Csiszolja az írásmódját, tanuljon és írjon, írjon.

Mik a jövőbeli terveid?

Reena: Írni, írni és írni. Meg persze olvasni!

 +1
Ha egy íróval a múltból leülhetnél meginni egy kávét és beszélgetni, akkor ki lenne az és miért pont ő?

Reena: Nem is tudom. Én inkább a kedvenc könyveim íróit ültetném egy asztalhoz és kifaggatnám őket:

- a kezdeti nehézségekről

- hogy kezdenek neki egy történetnek

- hogyan képzik magukat

- ők mit szeretnek olvasni

- mit utálnak, vagy szeretnek egy-egy könyvben

Ezer meg egy kérdéssel bombáznám őket, csak néhányat soroltam fel, mert nem szeretnék senkit sem untatni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ella Steel: Sors-döntő (Sors I.)

Most egy olyan könyvről szeretném elmondani a véleményemet, amelyet többször olvastam már. Eddig 2x lett bővítve Ella Steel: Sors-Döntő (Sor...