2023. március 19., vasárnap

Olvasói Interjú II.: Szabó Adrienn

Szeretném megköszönni Szabó Adriennek, hogy vállalta az interjút, mint olvasó. Szeretek vele beszélgetni, hiszen sok jó könyvet tud ajánlani. Ez azért is jó, mert bár eltérő az ízlésünk, mégis van olyan, amely mind a kettőnknek tetszik. Adriennt Farkas Anett írónő által ismertem meg. Így nagyon örülök neki, hogy válaszolgatott a kérdéseimre.


Melyik volt az a történet, amelynek a hatására elkezdtél olvasni?

Adrienn: Konkrét történetet nem tudnék mondani. Már általános iskolásként is nagyon szerettem olvasni, ami fokozatosan a mindennapjaim részévé vált. Talán az A kis herceg lehetett az első igazi élmény, hiszen azóta is évente egyszer elolvasom.

Milyen zsánerben szeretsz a legjobban olvasni?

Adrienn: Főként thriller, pszicho-thriller, krimi vonalon olvasok, de nagy kedvenceim még a lélektani könyvek is.

A magyar vagy a külföldi írótól olvasol többet? Miért?

Adrienn: Teljesen vegyesen. Nem is értem azokat az olvasókat, akik nem szívesen nyúlnak egyikhez vagy másikhoz.

Van valamilyen szokásod olvasás közben? (pl. zene, nasi, kávé/tea)

Adrienn: Nem igazán nevezném szokásnak. Egyszerűen csak bárhol, bármikor. Én busszal közlekedem, így ezt tényleg szó szerint kell érteni. Még a buszmegállóban is könyv van a kezemben. Sőt, volt már, hogy boltban sorban állás közben is így ütöttem el az időt.

Mit adnak számodra a könyvek?

Adrienn: A teljes kikapcsolódást. Én is, mint sokan mások a betűk közé menekülők, hogy kicsit kiszakadjak a mindennapokból.


Mi Anett által ismerkedtünk meg egymással, és több könyvet is ajánlottunk már egymásnak. Mi gondolsz Anett stílusáról? Hogyan tudnád eladni a könyveit ha te lennél a marketingese?

Adrienn: Engem levett a lábamról. Lehengerlő stílusban ír, a legrosszabb rémálmainkban előforduló, témákat boncolgatja, mindezt humorral vegyítve. Szerintem tökéletes kombináció. A marketingese? Hát szerencséje van, hogy nem én vagyok

Ha már szóba került a marketing. Szerinted, hogyan lehetne javítani rajta úgy, hogy több emberhez eljusson egy-egy remek mű?

Adrienn: A mai technikai háttér már tökéletes megoldást nyújt, hogy minél többen tudomást szerezzenek egy adott könyvről, szárnypróbálgató íróról. Úgy gondolom, aki megfelelően tud lavírozni az online térben, már félig nyert is, hiszen az olvasóit eléri, ők pedig még több olvasót generálnak.

A papír alapú vagy a e-könyveket részesíted előnyben? Melyik az amelyik szerinted nagyobb figyelmet kap a mai világban?

Adrienn: Vegyesen olvasok. Szükségem van a fizikai könyvre, hiszen az illat, a lapozás máshogy nem adható vissza. De a kényelem szempontjából nem mondanék le az e-book olvasómról semmi pénzért. Ahogy említettem, utazás közben is olvasok, így fontos szempont a méret, illetve ha este a kisfiam mellett fogok a kezembe egy olvasmányt, sokkal egyszerűbb a háttérvilágítás, mint a lámpa fény. Ezek mellett szerintem még mindig a nyomtatott könyvek a kapósabbak ilyen csúnyán fogalmazva, főleg, hogy az e-könyvek alig valamivel olcsóbbak nyomtatott párjuknál.

Szerinted hogyan lehetne a mai fiatal generációval megszerettetni az olvasást?

Adrienn: Talán ahol olvasó közegben nő fel a gyermek, nem kell nagyon igyekezni, magától is olvasni fog. Akiknek nem ilyen példa van előttük, mindenképpen már kisiskolás korban kell meghozni a kedvet, de én már rég nem a kötelező olvasmányokat erőltetném. Aki nem szeret olvasni, így csak végképp elfordul a könyvektől. Ha pedig így ragaszkodunk a kötelezőhöz, frissíteni kellene azt a listát. A mai fiataloknak sosem fog örömöt okozni Veronka és egy esernyő, Nemecsek és egy kis gitt de Júlia és egy kis méreg sem és sorolhatnám nagyon sokáig. Na de ha pl Harry Potter lenne kötelező olvasmány…

Szerinted a mai könyvpiac mennyire hat ki az olvasóra, és mennyire az íróra? Hogyan lehetne szerinted egy arany középutat találni, hogy mind a két félnek jó legyen?

Adrienn: Amíg ilyen árakkal kell szembenéznie mind a két félnek, nem nagyon látom a kiutat, de még csak a középutat sem.

Ha egy már nem élő íróval lehetne lehetőséged meginni egy kávét és beszélgetni vele, ki lenne az? Miért pont ő?

Adrienn: Shakespeare... Imádom a kort, amiben élt és alkotott. Nem is beszélve a tragédiáról.

Ha három könyvet kellene ajánlanod az olvasóknak, mely három lenne az?

Adrienn: Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg (Egyszer olvasni kell)
És ha már thriller és krimi a zsanérem:
Michael Bussi: Fekete vízililiomok
Stephen King: Tortúra


Tudom, hogy szeretsz olvasni, és sokat is olvasol, amikor időd engedi, de nem gondolkoztál még el azon, hogy megpróbálkozz az írással?

Adrienn: A fogalmazásomat már a különböző iskolákban is dicsérték, de engem nem áldott meg az ég semmiféle, hogy úgy mondjam, művészi vénával, így nekem ehhez nincs elég fantáziám. Maradok a könyveknek ezen az oldalán.

Szerinted melyik az a platform amely a legalkalmasabb a könyvek reklámozására? (facebook, instagram, moly, twitter stb.)

Adrienn: Ezek közül bármelyik, ahol sok ember érhető el, akár szabadon, akár fizetett hirdetések által. Moly talán abból a szempontból nem illik a felsorolásba, hogy kimondottan a könyvek szerelmeseinek hozták létre sok évvel ezelőtt és abból nőtte ki magát a legnagyobb magyar könyves oldallá. Önállóan generálódik minden könyv reklámja.

Tudom rólad, hogy szoktál előolvasni és recenzióikat is kapni. Mit érzel akkor amikor ilyen ügyben megkeresnek téged?

Adrienn: Hát a szoktam erős túlzás. Egy bétázói felkérést kaptam és egy előolvasóit. Így nekem még nagyon friss az élmény. Hihetetlen számomra, hogy ilyen fontosnak tartják a véleményemet és nagyon megtisztelő. Sosem gondoltam volna, hogy ebben nekem egyszer részem lehet. Nem győzök elég hálás lenni érte.

+1
Mit üzennél a hazai íróknak ha tehetnéd?

Adrienn: Köszönjük, hogy vagytok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ella Steel: Sors-döntő (Sors I.)

Most egy olyan könyvről szeretném elmondani a véleményemet, amelyet többször olvastam már. Eddig 2x lett bővítve Ella Steel: Sors-Döntő (Sor...