2023. július 16., vasárnap

Interjú: Dynával, aki videós történeteket készít

Szeretném megköszönni Csaja Edinának alias Dynának a lehetőséget, hogy interjút készíthettem vele. Nemcsak úgy, mint olvasóval, hanem úgy is, mint videószerkesztővel. Dyna sok könyvhöz készített már simses videókat. Sőt saját történeten is dolgozik, amely Az alvilág árnyékában címet viseli. A facebook oldalán nemcsak videókat, hanem értékeléseket és szerkesztett képeket is találhattok. Köszönöm szépen, hogy elfogadtad a felkérésem, és válaszoltál a kérdéseimre.



Hogyan csöppentél bele az irodalom világába?

Dyna: Mindig is szeretem az irodalmat, verseket. Olvasni meg pláne, imádok.


Mit jelentenek számodra a könyvek és a bennük lévő történetek?

Dyna: Egy másik világot, kikapcsolódást. Én nagyon vizuális vagyok, ahogy olvasok, nekem már filmként pereg le előttem az egész. Szeretek olvasni mert tanít, megnyugtat, és sokszor ihletet ad, ami boldoggá tesz.


Hogyan lettél Edinából Dyna, aki simses videókkal szórakoztatja az olvasni szerető és nem szerető embereket?

Dyna: Öt évvel ezelőtt kezdtem el simsezni, azóta is játszom, mert kortalan és megunhatatlan. Rengeteget néztem a youtube-on ilyen simses filmeket. Gondoltam egyet, miért ne csinálhatnék én is, hobbiszinten filmeket, történeteket, ami később már szenvedélyem lett. Aztán a semmiből elkezdtem én is csinálni. Első filmem egy csávóról szólt, aki hajtotta a nőket …. Delgado néven futott. 100 megtekintést kapott, de úgy raktam fel, hogy „ugyse fogják nézni.” aztán egyre több részt készítettem és raktam fel. Sokan szerették, amit csinálok. Aztán elkezdtem a „maffia ágyában” Massimo Borrellivel, de azt youtube-ra. Így lettem Dyna. Szeretek alkotni, valamit adni. Könyvekből illusztrálni, megfilmesíteni. Mai rohanó világban egy kis kikapcsolódást adni az embereknek.


Nem gondolkoztál már el azon, hogy Az alvilág árnyékában című videós történetedből könyvet írj?

Dyna: Ezt sokan mondták már, de nem vagyok író. És nem is leszek. Én inkább így szeretem magam kifejezni és alkotni.

Ki a kedvenc íród, melyik a kedvenc regényed?

Dyna: Rengeteg van, hosszú lenne a lista. Nem tudok egyet sem kiemelni. Borsa Brown, ALG, Marilyn Miller, Ella Steel, Mike Menders, Anne Raven, Sarah Shadow, Lovas Lana, Meghan March, Lakatos Levente, B.E Belle, Bucsi Mariann, Sue Dylan, Veda Sylver, Rácz-Stefán Tibor, Abby Winter, Komlós Kinga, Sussanah Skiethen, L. J Shen, Erica Anthony, Melinda Bald …

Kedvenc regényem: Mike Menders: Hangulatkeringője, Misty, és Hank története.

Mennyire jelent számodra nehézséget elkészíteni 1-1 ilyen videót?

Dyna: Általában mindig tudom, hogy mit akarok. Elképzelésem az van, és azt véghez is viszem. Csak akkor vagyok dühös, ha valamit elképzelek, és nem tudom kivitelezni. De nálam nincs lehetetlen. Van, hogy egy dal, egy kép, egy gondolat, könyv alapján jön az ihlett, de van, amikor nem. Van, hogy két nap alatt van kész egy film. De van, hogy egy hetet ülök rajta. Volt, hogy két film készítése között 9 hónap telt el. Ez nagyon változó. Nem vagyok youtuber, ahogy az időm engedi. Még sokat szeretnék fejlődni, mert kell. Azt mindig kell, szerintem. Olyan nincs, hogy kurva jót csinálok, mert az már önteltség.

Ha lenne három kívánságod, amellyel jobbá tehetnéd a magyar irodalmat, mit kívánnál?

Dyna: Szerintem nagyon sok író van, széles a paletta. Olvasni és venni a könyveket, és értékelni, és megbecsülni amit az író alkot, szívvel, lélekkel.


Nem gondolkoztál azon, hogy a Youtube-on és a Facebookon kívül máshol is megoszd a videóidat a nagyvilággal? Ha igen, hol reklámoznád magad a legszívesebben?

Dyna: Ezen gondolkoztam már. Talán csinálnék egy saját oldalt, vagy csoportot…

Szoktál részt venni könyves eseményeken? Van esetleg olyan, amin szívesen részt vennél?

Dyna: Egyetlen egyszer voltam könyvhéten, amit nagyon élveztem. Jó volt találkozni az írókkal. Egy élmény, kikapcsolódás. Idén sajnos nem jutottam el, de ősszel nagyon szeretnék.

Mit üzennél a követőidnek?

Dyna: Remélem, hogy többen lesznek, szeressék, amit csinálok. Mert szívem-lelkem benne van. Általában, igaz történet alapján. Szerintem adni jobb, mint kapni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ella Steel: Sors-döntő (Sors I.)

Most egy olyan könyvről szeretném elmondani a véleményemet, amelyet többször olvastam már. Eddig 2x lett bővítve Ella Steel: Sors-Döntő (Sor...