2023. szeptember 5., kedd

Sky S. T. : A szomszédom egy jó pasi ( Jó pasi I.)

Szeretném megköszönni Sky S. T. írónőnek a lehetőséget, hogy elolvashattam a Szomszédom egy jó pasi (Jó pasi I.) című regényét. Sokat mosolyogtam rajta, és megismerhettem egy kicsit az hőlégballonos és ejtőernyősök életét. Emellett kitűnően bemutatja azt is, hogy a családot nem minden esetben a vér jelenti. Sokszor a választott család mindennél többet ér, főleg akkor, ha egyedül érzed magad, és úgy érzed egyedül is maradtál a nagyvilágban.

Sky S. T.
A szomszédom egy jó pasi
(Jó pasi I.)

Tartalom:

A szomszédom tényleg egy jó pasi, van szemem, látom. De a kihívás, az Gio, aki egyet lép előre majd kettőt hátra. A barátaim nem értik, hogy miért szaladok olyan szekér után, ami nem vesz fel, csak az öcsém tudja, hogy hajt a kihívás. Mióta elhagytam a kis falut, ahol felnőttem, még soha senki nem utasított vissza. A fogadást ugyan elvesztem, de a szomszédom szerelmét végre elnyerem. Egy baj van csupán: a szomszédom titkolja előttem a családi nevét.

Szívmelengető történet szerelemről, barátságról és az emberi hülyeségről, ami határtalan. Kitalált történet, de ha magadra ismersz, az talán mégsem a véletlen műve (hahaha).

Véleményem:

Nem ez volt az első, de nem is az utolsó, amit olvastam az írónőtől. Hiszen Sky regényei mindig adnak valamit. Ahogy már említettem a regény elején bemutatja a szereplőket. Viszont ez a regénysorozata nem annyira komoly, mint az Emily. Viszont itt is komoly témákat boncolgat, egy testvérpár életét mutatja be, akik elvesztették a szüleiket. Habár itt a női testvérre van koncentrálva, az ő szemén keresztül ismerhetjük meg a múltat és a jelent. Amit fontosnak tartok kiemelni az az, hogy nincsenek egyedül, hiszen ott vannak egymásnak, és ott a fogadott családjuk is.

Norában egy tökös, belevaló csajt ismerhetünk meg, akivel mindig történik valami, és nem unalmas az élete. Az írónő rajta keresztül ismerteti meg az olvasóval a humoros oldalát, de ezek mellett nagy szenvedélyét, a repülést is. Lehet szó légballonos repülésről, ejtőernyőzésről vagy sportrepülésről.

Ebben a regényben mutatja be számomra a humoros oldalát is. Bár kemény témákat boncolgat, de a humor nem maradhat el. Ebben a regényben pedig az állatoknak és a gyerekeknek köszönhetően akad pár izgalmas, vagy éppen kíméletlen őszinte perc, amely a gyerekszájnak köszönhető. Hiszen tudjuk, hogy a gyermekek senkit sem kímélnek. Éppen ezzel van feldobva a regény.

Számomra egyik kedvenc lett Nora és Andrew története.

Azért valljuk be Andrewet sem kell félteni, kitesz magáért. Alig várom, hogy a folytatásban őt is jobban megismerjük.

Jó volt kicsit olyan világba belecsöppenni, amit nem ismertem még, sőt nem is igen olvastam róla hiszen a hőlégballonozásról, a sportrepülésről vagy éppen az ejtőernyőzésről nem sok ember ír regényt úgy, hogy a saját élményeit is beleviszi. Éppen ezért volt annyira hiteles. Az ottani hangulat akarva, akaratlanul is magával ragadja az embert. A lelki szemeim előtt megjelent egy-egy humoros vagy éppen szívet melengető szituáció. Az írónő a regényében fontos szerepet szán a családnak és a barátságnak. De itt a legnagyobb összetartó erő az őszinteség és az egymás megbecsülése.

Sky most is, mint mindig, egy más világba kalauzolja el az olvasóit, és azon felül pedig a saját tapasztalatait is beleszövi. Nem hosszú történetetek, de annál inkább figyelemfelkeltőek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ella Steel: Sors-döntő (Sors I.)

Most egy olyan könyvről szeretném elmondani a véleményemet, amelyet többször olvastam már. Eddig 2x lett bővítve Ella Steel: Sors-Döntő (Sor...