2023. december 8., péntek

8. adventi ablak



kép forrása: pexels.com

Egy régi kedves ismerősöm mondta rólam, hogy én tipikus április bolondja vagyok: szélsőséges, örökké változó, kiismerhetetlen. Van benne valami.

Egyik pillanatban tele vagyok érzelmekkel

Vérvörös dobbanás
Rózsaszín csobbanás
Vakhit, elfogadás
Őrült szívdobogás

Tűzzel nyaldosó
Vízzel suttogó
Kéklő végtelen
Ez is szerelem.

A másik pillanatban komor leszek mint Toldi bikája

Fekete, feketébb, még feketébb
Egyedül utamon, hova mennék?
Nincs társam, nincs párom, kinek kellenék?
Fekete, feketébb, még feketébb.

Aztán persze kisüt a nap, és csintalan mosolyra húzódik a szám

Fut, robog a Haragos,
Szája sose mosolyog.
Ej, ráérünk arra még,
Ráncos lett az arca rég.

Kicsi-kocsi takaros,
Hajtja is a Haragos.
Falu végén van egy kocsma,
Nem rúg ő ki a Szamosra.

Szamos szomszéd nagy zsivány,
Éjjel mindig lopni jár,
Jó szomszédság? Csak egy átok!
Haragvásuk bajt hoz rájuk.

Ellopták a kicsi kocsit,
Rendőr vitte el Szamosit.
De nem boldog a Haragos,
A kocsmában kivel igyon most?

S ha jön a szerelem? Vagy éppen megy? A változás engem nem rettent meg.

kép forrása: pexels.com

Szívem nyitva, új kalandra fel,
Éj után reggel, a nap ismét felkel,
Gúzsba kötött lelked ébredő, táncra kel.

Valami vége, újnak kezdete
Indulj utadra, legyen a réginek vége.
Így lelsz békére, jobbra, szebbre.

Barátnőim, kik nem ilyen kemények mint én, gyakran jönnek hozzám sírni, vigaszra lelni. Egy jó poén itt is segít.

Baby, letört a körmöm
S a rúzsom sem elég
Ne sírj, kedvesem, ez még nem a világ vége.

Baby, van egy ránc arcomon
S a sarkam kemény
Ne sírj, kedvesem, ez még nem a világ vége…

Gyakran játszom a gondolattal, ha lehetnék bármi, vajon mi lennék?

Gyönyörű gepárd lennék
Mint a villám, úgy surrannék
Testvérkémmel szórakoznék

Hatalmas elefánt lennék
Ormányommal utat törnék
Ellenségeimen átgázolnék.

Konok bivaly lennék
Soha, senkitől nem félnék,
Minden akadályt legyőznék…

S ha az egyetlen állandó férfi az életemben, az öcsém jön hozzám, hát neki is van tanácsom, vigasztaló szavam bőven.

Ablak alatt büdöske
Gyere hozzám, kis Böske
Megfogom a hmm, hmm hajadat
Csókolom a piros ajkadat.

Százszorszép, kikerics, büdöske
Így lett az enyém kis Böske
Ablak alatt rozmaring
Piszkos lett a fehér ing

Leveszem a pulóverem
Úgy ölelem a kedvesem
Kikerics, büdöske, rozmaring
Lekerült rólunk már minden ing…

Egyébként az öcsém a nagy Ho-ho-horgász, néha én is elkísértem. Sok minden nem ragadt rám a bogáncson meg a kullancson kívül, na jó, meg megtanultam néhány hal nevét.

Szerelmes a sügér a harcsába,
gyönyörködik a hatalmas bajszába’
Ám a harcsa hajthatatlan, nem áll kötélnek,
Összetöri gyenge szívét a szerelmes sügérnek.

Hogy a sügérnek nincs is szíve? Nahát!
Kit érdekel egy ilyen apróság!
Mikor a harcsa bajsza másért remeg,
Nem másba, mint a rettegett csukába szerelmes…

Na, kiismertél végre? Még mindig nem?
Lássuk csak: mi hiányzik még? Hát persze! Így vallok szerelmet én!

Hiányzik fejemből egy fogaskerék
Ezért hát minden, mit mondani szeretnék
Kihullik agyamból, mint rostán át a homok
Szerelmet vallani szépen ezért én nem tudok

De tudom, hogy mit érzek, itt, a gyomromban én,
ez pontosan olyan, mint egy ritka szép költemény
ahogy a szívem is hevesebben dobog
S nem azért mert kétezer métert futok…

A legfontosabbat meg majdnem elfelejtem! Író lennék, vagy valami hasonló. Írtam is már könyvet néhányat, s hogy miről? Ezzel kezdtem:

Barátim, kollégák, az idő eljött!
Elmondom végre! Vigyázat, mert jövök!
Néhány hét, és vége a jó létnek,
Otthon leszek, és senkit nem kímélek…

Aztán így folytattam:

Nincs szomszédom, de ha lenne,
Egy nagyon –nagyon jó pasi lenne.
Hibátlan mosollyal, széles vállakkal,…

…tovább is van, mondjam még?

A férjem is egy jó pasi
Nem is kell ezt bizonygatni
Nora meg a tökös feleség
Ki foggal-körömmel védi a férjét…

Aztán meg még ez is itt van:

Volt egy kislány, hogy is hívták? Eszter?
Nem, Lotte volt ő, s a családja reménykedett ezerrel,
Hogy Lotte is elveszti a szüzességét egyszer.
Mielőtt a család őszül meg egészen…

De írtam ám ilyen könyvet is!

Kívül cukormáz, de belül ármány,
Ez az Asperg család, bizony ám!
Apolka volt okos, de kíméletlen is,
Diana a lánya, csak csendben követi…
Emily, az unoka, okoz sok meglepetést,
De Kenneth, az utód, ki a főnyeremény.
Iza csak játssza, hogy anya és feleség,…

Azt még nem is mondtam, hogy Afrikában élek. És tudod, mikor jöttem rá, hogy ez tényleg nem Európa? Amikor….

Bejött a skorpió a lakomba.
Túlélheti? Komolyan ezt gondolta?
Bár kettőnk közül ő volt a mérgesebb,
Papucsom talpa ellen farka hiába billegett.

De van még más is, ami keseríti az életemet! A rengeteg áramszünet, vagy ahogy itt hívjuk, a loadshedding! Ilyenkor bizony nem marad más, mint a nyitott szemmel álmodozás.

Éjjel kettő, loadshedding,
Nincsen áram már megint,
Unatkozom egyedül, hát írok egy kicsit.

Álmodozom egy jó nagyot
arról hogy milliomos vagyok
és ott élhetek, ahol csak akarok.

Hova menjek? Hol lenne jó élni?
Hol lenne jó megöregedni?
Vagy még egyszer, új életet kezdeni?...

Van ám humor bennem, ha fekete is néha….

Fehér maci unja már a hideget
Vágyik messze innen, élvezni a meleget.
Koktélt inna, de jég nélkül, sokat,
Banánt enne, mangót, unja már a halat.
Böngészte hát az eszkimó újságot
S jelentkezett egy vándorcirkuszhoz legott…

Fantáziám végtelen – legalábbis szeretem ezt hinni. Mert ki másnak jutna eszébe egy reszelőről verset írni?

A reszelő elhatározta magát
pályát módosít. Nem reszel tovább.
Imádta hallani a saját hangját
nem sokat töprengett, énekesnek állt hát.

Meghallotta ez a sarokvas, s gyorsan
nyikorgott egy nagyot, jó hangosan.
Duóban nyomták innentől a nótát,
Míg a szerelő elő nem vette az olajos kannát…

Jöjjön hát a végszó! Ha eddig még nem ismertél volna ki, itt van az életem néhány sorban, eléd tárom, lecsupaszítom magam!

Nem kértem én
Hogy megfoganjak
Nem kértem én
Hogy világra bújjak

Nem kértem én
Hogy szeress, nevelj,
A te döntésed volt
Hogy gyermeked legyek…

A versek egy részét teljes hosszában olvashatod a szerző weboldalán, amit nem, azzal hamarosan találkozhatsz valamelyik könyv lapjain.

Minden jó, ha jó a vége! Ha már én vagyok április bolondja, akkor búcsúzom stílusosan egy Varga Feri – Balassy Betty dallal:

Egy bolond százat csinál,
fordítva forog ez a nagy világ.
Szédíthetsz mást,
de hamis álarcod porba hull talán
Egy bolond százat csinál,
Bábeli zűrzavar mi körbe zár
hát ölelj most át
egy bolond is szerethet úgy mint bárki más.
Egy bolond százat csinál

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ella Steel: Sors-döntő (Sors I.)

Most egy olyan könyvről szeretném elmondani a véleményemet, amelyet többször olvastam már. Eddig 2x lett bővítve Ella Steel: Sors-Döntő (Sor...