2024. július 9., kedd

Előolvasás: Aurora P. Hill: A halandó istennő (Serbeniai krónikák IV.)

Szeretném megköszönni Aurora P. Hill írónőnek, hogy a bizalmába fogadott, és még megjelenés előtt lehetőséget biztosított arra, hogy elolvashassam A halandó istennő (Serbeniai Krónikák IV.) című könyvét. Ez egy ifjúsági fantasy sorozat, amelyet bármikor szívesen kezébe vesz az olvasó, hogy újra együtt kalandozhasson a kedvenceivel.


Aurora P. Hill
A halandó istennő
(Serbeniai Krónikák IV.)


Tartalom:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Gabriela ​Duuar föld alatti börtönében raboskodik, ahol szenvedés és halál veszi körül. Kilátástalan helyzetében önmagát ostorozza vándorlelkei elvesztése miatt, és bár igyekszik tartani magát, az egyre kegyetlenebb bánásmód sokszor térdre kényszeríti.

Tuga és Morell meg akarják fejteni a lány különleges képességeinek titkát, ezért nem riadnak vissza sem kínzástól, sem erőszaktól. Gabriela egy váratlan lehetőséget kihasználva megszökik fogvatartóitól, és mindent elkövet, hogy maga mögött hagyhassa Aser Mort.

Egyvalamire azonban nem számít. Olyan összeesküvésre derít fényt, ami átírja tervét a hazajutásról.

Serbenia eközben pengeélen táncol. Frena feláldozza magát a csillag biztonságáért, ám emiatt saját halhatatlansága is veszélybe kerül. Az ellenség seregei gyülekeznek, csak a jelre várnak, hogy leigázzák Serbeniát, és vele az egész csillaguniverzumot.

Ifjú uralkodóként kétséges, hogy Aslios meg tudja védeni népét a pusztulástól. Egyedül végtelen ereje az, amire számíthat, azonban mind őt, mind társait gúzsba köti egy szigorú fogadalom.

Vajon a halál vagy a reményteli jövő vár a csillagra?
Az ösvény ezúttal ködbe vész…

Véleményem:

Most, hogy így az út végére értünk egy fantasztikus fantasy sorozatnak, ürességet érzek. Az évek alatt megkedveltem a szereplőket. Velük izgultam, álmodtam, utaztam csillagról csillagra, sőt harcoltam is velük együtt.
Rengeteg érzelmet kiváltott belőlem a sorozat és ez a rész is. Volt, hogy mosolyogtam, és felkiáltottam, hogy tudtam. De olyan is volt, amikor zokogtam.

Azt szokták erre mondani, hogy amelyik könyv érzelmet vált ki belőled, az rossz nem lehet. És ez valóban így van. Hiszen ha megszereted a szereplőket, olyanokká válhatnak, mint a valóságos barátok, csak egy másik univerzumban.

Nemrég fejeztem be Gabriela és Aslios történetét, és fáj a szívem. Nemcsak azért, mert valaminek a végére értem, hanem mert tudom, hogy itt még nem érhet véget a történetük, vagy mégis? Valóban elnyerte méltó jutalmát a gonosz? Ez majd kiderül, ha elolvasod.
De ne siessünk ennyire előre, hisz egyik történet sem a végén kezdődik. Ez a könyv számomra sokkal keményebb volt, mint az eddigi részek. A szereplők vágyakozása, fájdalma, gyásza és öröme érezhető minden egyes oldalon. Az írónő kettő akkora fordulatot tett bele, hogy csak pislogtam. Hiszen ezekre senki sem gondolt volna még álmában sem. Az előző részből megtudhattuk, hogy Gabrielát elragadták a csillagról, és betekintést nyerhettünk picit ebbe az új részbe is. Hiszen ahogy már megszokhattuk az írónőtől, a történet ott folytatódik, ahol az előző félbeszakadt.

Az olvasó sok kérdésre választ kap, még akkor is, amikor úgy érzi, nem mindenre. Mert tudjuk a való életből is, hogy nincs mindenre válasz. A miértek egyre jobban felerősödnek, de a könyv végére minden egyes apró részlet a helyére kerül.

Miért is ez volt a legnehezebb rész? Talán a sok harc miatt. Azért, mert itt már mindenki mindent megkérdőjelezett. De egy biztos, az istennő tudta azt, hogy minden rendben lesz, még akkor is, amikor minden bizonytalannak látszott. Az erők és a vándorlelkek hatalmas szerepet kaptak.

Ez a rész megmutatta számomra azt, hogy a különböző emberek is lehetnek barátok. Hiszen nem az számít, honnan jöttek, hogyan néznek ki vagy mire képesek, hanem hogy kik ők valójában legbelül. Hogy az összefogás erejével bármire képesek lehetünk. Senkit nem hagyunk magára még akkor sem, ha ő úgy érzi néha. Ez mind benne van a történetben. Csak a sorok között kell olvasni.

A szeretet és a szerelem ereje is hatalmas, de csak akkor, ha tiszta szívből, őszintén megbíztok egymásban. Gabriela, Aslios, Sulu és Iyak barátsága, ereje és kitartása mindenkinek példával szolgálhat.

Összességében élveztem az egész történetet. Már nagyon vártam, hogy elkezdhessem, és újra elmerüljek Serbenia világában. Ha izgalomra vágysz, nem érdemes kihagyni ezt a történetet. Hisz van benne minden, amitől egy könyv különleges.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sütő Éva: Olivia Fox naplója

Szeretném elsősorban a töretlen bizalmat megköszönni Sütő Éva írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és a Helma Kiadónak . Hálás vagyok nekik, hogy...