2023. február 1., szerda

Előolvasás: Németh Balázs: Sötétben élsz

Szeretném megköszönni Németh Balázs írónak a bizalmat, hogy megjelenés előtt olvashattam a Sötétben élsz című novelláskötetét.. Meg kell mondanom, voltak benne érdekes történetek, sőt nem tudnám egy zsánerbe besorolni a benne lévő írásokat. Mert volt benne horror, romantika, krimi, sőt még egy kicsi fantasy is.
A kötet 2023.2.24-én jelenik meg a Smaragd Kiadó gondozásából.

Németh Balázs:
Sötétben élsz


Tartalma:

A történetek zöme életszerű eseményeket dolgoz fel. A közös pont a novellákban a félelem.

Félelem a zárt ajtók mögött történő bántalmazástól, a természetfelettitől, a múltbeli tettek súlyától,

az emlékektől.

A történeteken keresztül az író elkalauzolja az olvasót egy-egy olyan szituációba, ahol a szereplőknek le kell győzniük a saját félelmüket, bűntudatukat, a szerelem beteljesülésének érdekében felidézni és elmesélni rég eltemetett emlékeit.

Megjelenik a családon belüli erőszak, ősi legendák egy elátkozott barlangról, egy fehér ruhás nő szelleme. Vajon van-e kiút a barlang mélyéről? Vajon ébren tud-e maradni az ember, ha egy kísértet erre kéri? A kérdésekre a válasz a könyv rejti.

Vélemény:
5/4

Sokáig gondolkoztam rajta, hogy mit is írhatnék, mert nem egy mindennapi novelláskötetet tartottam a kezemben.

A kötetben megtalálható a horrortól a romantikáig szinte minden. Az író stílusa könnyed és egyedi. Olyan, mintha nem is leírná a történeteket, hanem elmesélné úgy, hogy szemtől szemben ül velünk.
Egy dolog nagyon zavart benne. Olyan, mintha néha elkalandozott volna mesélés közben és ezzel összezavarja az olvasót, mert egész más mederbe tereli a történetet.
De ami nagyon is igaz és jellemző az íróra és erre a kötetére is, hogy olyan szituációkat mutat be, amelyek akár igazak is lehetnek.
Úgy érzem, hogy próbálja bemutatni az emberi érzelmeket, és azokra is szeretne hatni.
Viszont ami tetszik nekem, hogy társadalmi témákat is boncolgat, hogy nem egy zsáneren megy végig. Van benne romantikus novella, fantasy, horror stb.

Nekem az egyik kedvencem novellám az volt, amelyben a fehér ruhás nő történetét dolgozza fel. Sokféleképpen olvastam már, de így még nem.
Szerintem ebben a kötetben mindenki talál magának olyan írást, amely megragadja. Amit szeretnék még kiemelni és számomra pluszpont, hogy minden történetnek van mondanivalója és kicsit tanító jellege is van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szabó Hetty: Te vagy a sorsom

Szeretném megköszönni Dvariecki Bálintnak , a Helma kiadónak és Szabó Hettynek, hogy bizalmat szavazott nekem, és lehetőséget biztosított ...