2023. május 15., hétfő

Bodnár Alexandra (szerk.) - Monos Anett (szerk.) : Lámpások éjszakája

Ma egy ingyenes kiadványról hoztam el nektek a véleményemet, amely a FairBooks kiadó webáruházában jelentetett meg a C&H csapata. Ez a kiadvány nem más, mint Bodnár Alexandra (szerk.) - Monos Anett (szerk.): Lámpások éjszakája című több zsánert tartalmazó antológia Halloweeni kiadása. Bár nem vagyok az a típus, aki szereti a nagyon borzongatós novellásköteteket, ez mégis meglepett a sokszínűsége miatt.

Bodnár Alexandra (szerk.) - Monos Anett (szerk.)
Lámpások éjszakája
Tartalom:

Halloweenkor a lehetetlen is lehetséges. Úgy tartják, ilyenkor szellemek tucatjai árasztják el a világunkat. Halloween a visszajáró, kóborló lelkek éjszakája. Halloweenkor a megtévesztésé, a misztikumé és a borzongásé a főszerep.

Milyen titkot rejt egy idős néni súlyos bőröndje?
Hogyan végződik egy véres tündérmennyegző?
Milyen formában találnak vissza hozzánk a szeretteink?
Mi ölthet testet egy cvikker mágikus lencséjén keresztül?

Tizenhárom novella vezet végig a sűrű ködbe burkolózott utcákon. Tizenkét szerző tartja a lámpást, titokzatos ösvényt vágva a sötétségbe. Tarts velünk egy fergeteges szellempartiba, eredjünk együtt a legendák nyomába. Mutasson utat a reszketeg gyertyafény a lámpások éjszakáján!

Véleményem:

- karakterek: 5/5
- leírás:5/3
- olvashatóság: 5/5
- izgalom:5/4
- logikai szál: 5/4
-borzongás: 5/5

Bár messze állnak tőlem az ilyen jellegű könyvek, most egy kihívás miatt mégis elolvastam. Sokáig gondolkoztam, hogy melyik novelláskötet legyen, de aztán arra gondoltam, hogy ha ezt már elkezdtem, akkor be is fejezem. Amennyire féltem tőle, annyira érdekesnek találtam a végére. Volt benne mindenféle novella, ezért sokszínű ez a kötet.

Bár a Halloween a borzongások és a csoki gyűjtés ideje, mégis azt mondom, hogy volt egy-két író, aki az érzelmekre is kihatott. A regény témáját tekintve, ez kellemes felüdülést jelent. Olvasás közben úgy éreztem magam, mintha nem is itt, hanem valahol Angliában élnék. Szinte láttam magam előtt az ünnep szellemét.

Az egész kötetben két olyan történet volt, ami kiverte nálam a biztosítékot. Egyiknél nem tudtam pontosan, hogy mit is érzek, megdöbbenést vagy undort. Nem azért mert, annyira véres lett volna vagy ilyesmi, hanem az a történet az elmére hatott. Ez nem más volt, mint a Shadow: Öt perc a mikróban című novellája.
A másik ilyen történetről lentebb beszélek majd.

Az egész kötetben három novella volt, amely nagyon tetszett és közel éreztem a szívemhez.
Ezek pedig a következőek voltak:
Némethy Alexandra: Gyertyaláng
Szellő Abigél: Szellemfiú
Alex L. Hooper: A világod része

Volt egy novella, amelyik a tartalma miatt érzelmileg nagyon megviselt, sőt még el is sírtam magam rajta. Hogy miért? Mert ez nem teljesen a Halloweenről szólt, és nem is a borzongás volt a lényege, hanem a megemlékezésé. Elgondolkodtatott a történet. Úgy érzem, hogy nálam a rejtett utalás, még ha nem is szándékosan, de célba ért. Ez nem más volt, mint Monos Anett: Elfeledettek című műve.

És elérkeztünk hát ahhoz, ami kiverte a biztosítékot nálam, méghozzá jó értelemben, de még nem írtam róla. Ez nem más volt, mint Szilágyi Heléna: Áldozati bárány című novellája, amely a Diabolika világában játszódik. Itt meg kell említenem, hogy nem vagyok híve az erőszaknak, de ez a novella tetszett. Eddig is be akartam szerezni azt írónő Diabolika című regényét, így eldöntöttem, hogy idén meg is teszem. Mert bár véres volt ez a novella, mégis elvitt egy más világba. Mondhatom úgy is akár, hogy ez volt szerintem a kakukktojás. De nekem tetszett.

A novelláskötet összesen 13 darab novellát tartalmaz. Némelyik rövidebb, némelyik hosszabb. Ahogy fentebb már említettem, volt benne mindenféle, a borzongatóstól az érzelmekre hatással lévőig. Sok novellát tovább olvastam volna még, mert izgalmasnak és kicsit lezáratlannak találtam. Ellenben voltak teljes történetek is, amit a szerzője tökéletesen lezárt. Némelyik novellán az ember akaratlanul is elgondolkodik. Én mást vártam, mint amit kaptam. Kellemesen csalódtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sky S. T.: Most főzünk vagy dumálunk?

Hatalmas köszönettel tartozom Sky S. T. írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és minden részvevőnek, aki közreműködött a könyv létrehozásában. Leh...