2023. május 23., kedd

Előolvasás: Kormos H. Barbara: Egy csipet sors

Szeretném megköszönni az írónőnek Kormos H. Barbarának, hogy lehetőséget biztosított nekem arra, hogy debütáló, Egy csipet sors című regényét még megjelenés előtt elolvashattam. Őszintén szólva egészen mást kaptam a történettől, mint amit vártam. Hiszen ez a történet romantikusként van reklámozva, mégis több annál, mert a gasztronómiai szálon kívül van benne spirituális és misztikus szál is. Ezenkívül pörgős és érdekes történet, de ami a legfontosabb van mondanivalója, nem is egy.
Megjelenés: 2023.5.26

Kormos H. Barbara:
Egy csipet sors
Tartalom:

Balaton, ​romantika, szenvedély és gasztro kalandozások egy hamisítatlan nyári történetben, egy ízig-vérig balatoni lány szemén keresztül.

Molnár Lizának mindene a sütés-főzés, gasztro újságíróként dolgozik, és boldog házasságban él férjével, Márkkal. Irigylésre méltó élete azonban csak kívülről tűnhet tökéletesnek. Egy baleset és egy régi románc emléke beárnyékolja boldogságukat, és napról napra egyre távolabb kerülnek közös álmuktól, hogy végre szülők legyenek.

Mi lett volna, ha…? Máshogy alakult volna az élete, ha egy adott ponton másképpen döntött volna?

Egy napon azonban Lizának megadatik, hogy válaszokat kapjon kérdéseire: újraírhatja a sorsát.

Örül a hirtelen jött lehetőségnek? Képes lesz döntéseivel a karrierjét és családja életét is megváltoztatni? Vagy örökre megbánja, hogy feladta addigi életét?

Kormos H. Barbara első regényéből kiderül, hogy vajon tényleg csak rajtunk múlik, hogyan alakítjuk az életünket, vagy a recept nyomokban egy csipet sorsot is tartalmaz.

Véleményem:

Karakterek: 5/4
Leírás: 5/5
Olvashatóság: 5/4
Történet: 5/4
Izgalom: 5/5
Logikai szál: 5/4
Romantikus szál: 5/5
Gasztronómiai szál: 5/3,5
Misztikus/spirituális szál: 5/2

Sokáig gondolkoztam azon, hogy mit is írhatnék erről a regényről nektek, amely nem túl spoileres, de az érzelmeimet és a tapasztalataimat tükrözi. Így most napokkal az olvasás után kicsit könnyebbnek gondolom. Barbara könyve nem egy egyszerű gasztro-romantikus történet, hanem sokkal több, mint azt elsőre az ember gondolja, mert spirituális szál is megmutatkozik benne. A spirituális szál miatt nagyon is illik hozzá a címe.

Az alaptörténet nagyon tetszett, mert érdekes és izgalmas volt. Bár voltak pillanatok amikor, nem tudtam, hogy mi is történik éppen, vagy miért történnek a dolgok úgy ahogy. De amit ez a könyv sugall az olvasóknak az nagyon érdekes és tanulságos.

Nem csak egy mondanivalója akad, hanem több is. Anélkül hogy sokat elárulnék róla, most kulcsszavakat fogok írni: barátság, családi kapcsolatok, vágyakozás, beteljesülés és bátorság.

Érdekes módon a főszereplő, Liza sok nő példaképe lehetne, hiszen megmutatja azt, hogy mit lehet elérni egy kapcsolatban a karrier terén, és mit érhet el egy nő, ha egyedülálló. A különbségek bemutatása elgondolkoztatja az olvasót, de viszont a legnagyobb tanulság szerintem a regénybe az volt, hogy mindegy milyen a családi állapotod, ha valamit el szeretnél érni, és meg is küzdesz érte, akkor nincs olyan, hogy lehetetlen. Csak a célodat kell mindig szem előtt tartanod. Ezt mutatja meg Liza.

Voltak részek ahol tövig rágtam a körmeim, mert nem tudtam, hogy most mi fog történni. Sőt azt sem tudtam, hogy kinek drukkoljak inkább Dávidnak vagy Márknak. De aztán a sors, vagyis az írónő közbeszólt, és akkora fordulatot tett bele, hogy csak néztem. Az állam is leesett.

Szeretnék kitérni kicsit a karakterekre is. Számomra szerethetőek és valóságosak voltak. Bár a negatív karaktereket, nem tudtam annak nézni. Valamilyen szinten még ők is szerethetőek voltak. Jó, Angela nem lett a szívem csücske, aki talán a legnegatívabb karakternek szeretett volna az írónő beállítani, valahol megértettem őt is. Hisz a féltékenység sokkal mélyebben tud gyökeret verni, mint azt az ember el tudja képzelni. 

Szerelmi szál nagyon érdekesen volt megfogalmazva. Néha úgy éreztem, mintha egy szerelmi háromszögbe csöppentem volna vagy négyszögbe. Pedig nem igaz. Hiszen ilyenről szó sincs a regényben. Viszont meg kell vallanom, érdekes szituációk elé állította szereplőinket az írónő.

Gasztronómiai szál. Itt egy kicsit talán kritikusabb voltam, a saját véleményem szerint, hiszen a szakmámba vág ez a szál. Itt meg kell mondanom, van hová fejlődnie az írónőnek. Próbálja az olvasóknak megmutatni, hogy milyen az, amikor a főszereplő a gasztronómia világába cseperedik fel, és milyen az, amikor erről kell írnia, esetleg videókat készítenie. Hogy mennyire más a dolog elméleti és gyakorlati része. Viszont én itt pár dolgot hiányoltam, nem szeretnék ebbe belemenni jobban a kelleténél, mert nem szeretnék senkit sem befolyásolni. De annyit azért elárulok, hogy a videós részeknél hiányoltam azt, hogy a szereplő nem mutatta be az alapanyagokat legalább vagy nem mondta el az étel nevét a kamera előtt, amit éppen készített. Viszont nagyon tetszett az, hogy leírja az írónő, hogy hol szerzik be a hozzávalókat.

Tájleírás: Na, elérkeztünk az én kedvenc részemhez. Én mindig is szerettem volna, egyszer eljutni nyáron a Balatonhoz, de eddig még nem volt szerencsém. Ezért is örültem neki, hogy az írónő ilyen szép részletes leírást ad az olvasóknak. Mintha mi is ott teremnénk a helyszínen. Szinte éreztem a bőrömön a Balaton hűs érintését, a hallottam a madarak csicsergését. Látni, hogy az írónőnek az a táj mennyit is jelent valójában.

Összességeben a történet nagyon tetszett nekem, mert tanulságos volt, és kikapcsolta az embert. Gördülékenyen olvasható történet, amely tényleg sok mindenről szól. Az Egy csipet sors egy olyan regény, amely könnyed kikapcsolódást nyúlt akár a nyaralás alatt, és kicsit sem unalmas. Van benne meglepetés és fordulat bőven. Harc önmagunkkal és a környezetünkkel. Elfogadás, elengedés és remény. Szóval tényleg összetett ez a regény. Bár romantikus, illetve gasztro-romantikus regényként van reklámozva, ez ne tévesszen meg senkit sem. Én szívből ajánlom a romantika és a rejtélyek kedvelőinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sky S. T.: Most főzünk vagy dumálunk?

Hatalmas köszönettel tartozom Sky S. T. írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és minden részvevőnek, aki közreműködött a könyv létrehozásában. Leh...