2023. június 5., hétfő

Előolvasás: Garajszki Rozika: Helga: Akkor is Ő az igazi

Szeretném megköszönni Garajszki Rozikának, hogy megjelenés elolvashattam, a könyvhétre megjelenő legújabb regényét Helga: Akkor is Ő az igazi-t. Ez a regény könnyed kikapcsolódást nyújt egy nyári napon.

Garajszki Rozika
Helga:
Akkor is Ő az igazi
Tartalom:

Van olyan élethelyzet, amikor Helga úgy érzi, nincs tovább, és ez pont akkor éri utol, amikor már élete nagy szerelmével, Leventével is kezd alakulni a kapcsolata. Egyetlen támogatójára, édesanyjára már betegsége miatt nem számíthat. Bármire képes lenne, csakhogy befejezhesse a főiskolát, amit elkezdett. A kilátástalan helyzetéből csak egyetlen kiutat lát, ami egyébként ellenkezik az elveivel, normál esetben sosem tenne ilyet. De a barátnői hatásosan meggyőzik. A hajón vállalt hostess munka közben váratlan dolog történik, pont ez a döntés változtatja meg, alakítja át eddigi életét. Megismer egy számára nagyon fontos személyt. Először úgy érzi, jó irányba indul, de ugyanakkor ez a körülmény talán attól a férfitól löki távolabb, akihez mindig is vonzódott, de az eddigi életstílusa miatt képtelen volt neki előbb igent mondani, most pedig le kell róla mondani? Lehet a sors olyan kegyetlen, hogy ez a szerelem csak fájó emlék maradjon, vagy esetleg lesz magyarázat a megmagyarázhatatlan szálak kibogozására.

„- Mondd, hogy nem! Mondd, hogy nem ő! – Úgy sírok, mint egy óvodás kölyök, akitől elvették a kedvenc játékát. – Én szeretem ezt a lányt! Érted? Szeretem! Szerelemmel! Nem lehet a testvérem!”

Vélemény:
 - karakterek:5/4
 - leírás:5/3,5
 - olvashatóság:5/5
 - történet: 5/3,5

 Garajszki Rozika ismét egy kellemes nyári kikapcsolódásnak megfelelő regénnyel örvendeztetett meg minket, olvasókat. Az írónő hozta a szokásos könnyen olvasható stílusát. A regényben a karakterekkel az ember azonosulni tud, mintha kicsit magát látná meg bennük, illetve a szomszédját vagy barátját.
Levente és Helga kapcsolata nem egy hétköznapi mese, mert tartogat titkot bőven. Az olvasása után akaratlanul is elgondolkozik az ember, hogy az ő családja milyen titkokat őriz. Olvasás közben olyan érzésem támadt, hogy a könnyed romantikus stílus mellett valami egészen más is megbújik. Az írónő eddigi regényeiben is nagy szerepet kapott a barátság, ez most sincs másképp. Hiszen kik ismerhetnének minket a legjobban, ha nem a barátaink? Nagyon sokáig izgultam, hogy mi lesz Helga anyukájával. Volt egy-két olyan rész ahol elmosolyodtam. Viszont sajnos nagyon lassan haladtam az olvasásával, mert elszoktam ezektől a történetektől. Kicsit hiányzott belőle az akció. Bár a titok kárpótolt. Volt olyan pont, amikor semmit sem értettem, és lestem, hogy most mi is van? Akkor ki kicsoda? De aztán a végére minden a helyére került.
Az írónőn látni, hogy fejlődött írás és fogalmazás terén egyaránt. Néha Leventét meg tudtam volna rázni, sőt Helgát is. Annyira adta magát, hogy szerelmesek egymásba, mégis hol az egyik, hol a másik küzdött ellene. Ennek ellenére mindenkinek ajánlom, aki szereti a romantikus történeteket. Mert kellemes pár órába lehet részünk. Még egyszer hálás köszönet az írónőnek a lehetőségért.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sky S. T.: Most főzünk vagy dumálunk?

Hatalmas köszönettel tartozom Sky S. T. írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és minden részvevőnek, aki közreműködött a könyv létrehozásában. Leh...