2023. június 13., kedd

Olvasói interjú Unger-Kovács Zsófiával

Szeretném megköszönni Unger-Kovács Zsófiának, hogy elfogadta a felkérésem, hogy válaszoljon pár kérdésemre, mint olvasó. Zsófit egy csoportból ismerem, ahol napi szinten kapcsolatban vagyunk. Nagyon szereti a magyar írók/írónők munkáit. Ezért is kértem fel, hogy legyen az egyik áldozatom. Hiszen mondhatom azt, hogy már évek óta tart az ismeretségünk és sok mindent tudunk egymásról. De ez mennyire jó, az maradjon a mi titkunk.

Mi vezetett téged oda, hogy elkezdj olvasni?

Zsófi: Az általános iskolában is már szerettem olvasni, természetesen nem a kötelezőket. 😆 Utána pedig faltam a könyveket. Bulizás helyett is inkább bekuckóztam egy jó regénnyel.

Szerinted a hazai vagy a külföldi szerzős könyvek jobbak?

Zsófi: Mindkettőt szeretem, nem tudok különbséget tenni. Ha az író stílusa megfog, akkor mindegy, hogy magyar vagy külföldi.


Számodra mennyire fontos az, hogy egy könyvnek a borítója tükrözze a tartalmát?

Zsófi: Szeretem nézegetni a szép borítókat és szerintem fontos, hogy visszaadja a könyvben olvasottakat.

Ugye említettem az előszóba, hogy sok magyar írótól olvasol és azt is, hogy mi egy csoportban napi szinten tartjuk a kapcsolatot. De azt még nem tudom rólad, hogy mi vezetett téged oda, hogy támogasd a magyar szerzőket?

Zsófi: Ezt már én sem tudom megmondani, hogyan indult. Egyszerűen csak szeretném népszerűsíteni az olvasást és a magyar szerzők megérdemlik, hogy ugyanolyan figyelmet kapjanak, mint a külföldi írók.

Volt már veled olyan, hogy félbehagytál egy könyvet mert nem tetszett? Ha igen melyik volt az és miért?

Zsófi: Még eddig nem történt ilyen, mert mindig bízom benne, hogy ha az elején nem is tetszik a sztori, de a végére jobb lesz.

Látom széles a repertoárod, ami a zsánereket illeti. Melyik áll mégis a szívedhez a legközelebb?

Zsófi: A romantikus - erotikus témájú könyvek állnak a legközelebb a szívemhez.

Van valamilyen szenvedélyed, amit szeretsz csinálni olvasás közben? (nasi, zene, kávé/tea)

Zsófi: Nyugalomban szeretek olvasni. 🤣


Eszedbe jutott már az, hogy te is írsz egy történetet? Vagy kipróbáltad már magad benne? Ha igen hogy ment?

Zsófi: Elkezdtem pár éve egy történetet, de ihlet hiányában abbahagytam. Inkább élvezem mások munkáját.

Ha volna lehetőséged egy dolgot megváltoztatni a mai könyvpiacon mi lenne az?

Zsófi: Olcsóbbá tenném a könyvkiadást és átalakítanám a rendszert, hogy több bevétel jusson az eladásokból az íróknak.

Szerinted az oktatásügyben a kötelezők megfelelnek a mostani gyermeke számára, vagy újítást javasolnál? Ha újítanál szerinted melyik az a 3 könyv amelyet mindenképp elkellene olvasnia a mai fiatalságnak?

Zsófi: Szerintem elég elavult és nem mindig a korosztályoknak megfelelőek a kötelező olvasmányok. Sok gyereknek ezért megy el a kedve az olvasástól. Így mindenképpen könnyen olvasható és megrághatóbb kötelezőket javasolnék.

Ha valamit üzenhetnél az íróknak mi lenne az?

Zsófi: Írjatok sokat, hogy legyen mit olvasnunk! 😊 Ne adjátok fel! Minden történet egyszer megtalálja a célközönségét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sky S. T.: Most főzünk vagy dumálunk?

Hatalmas köszönettel tartozom Sky S. T. írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és minden részvevőnek, aki közreműködött a könyv létrehozásában. Leh...