2023. október 2., hétfő

Miért érdemes elolvasni Kayra B King: Ezüst és vér sorozatát véleményem szerint

Sokat gondolkoztam azon, hogy hogyan is mutassam be nektek a Kayra B King, Ezüst és Vér világát, ami nagy hatást tett rám. Rengeteg cím ötletem született, mégsem éreztem az egyiket sem igazinak.



Ilyen volt:
Miért érdemes elolvasni a regényt?
5 dolog, amiért megéri elolvasni a Chaost!
Vámpírok és vérfarkasok a könyvekben.
De mindet elvetettem, és úgy döntöttem a saját szavaimmal mutatom be, hogy az én szemem keresztül ismerd meg, a sokak által kedvelt Larion Northmant és Crystalt világát. Hát vágjunk is bele.

Valamilyen szinten mindig is vonzódtam a természetfelettihez, mint például: vámpírok, boszorkányok, vérfarkasok. Sok ilyen misztikus filmet néztem, felnőttként olvastam is róluk könyvekben. Viszont még hasonlóval sem találkoztam, mint az Ezüst és Vér világa. Gyorsan megszerettem ezt a világot, hiszen sok olyan természetfeletti lény is van benne, amit én nagyon szeretek.

Viszont itt sok minden újdonság is megjelent számomra. Olyan ősi viking kultúrát is belekevert az írónő, amire nem számítottam. A rúnajelek nagy szerepet játszanak benne. És érdekesség, hogy külön van vérfarkas rúna és külön van vámpírrúna.
Úgy érzem, hogy ebbe a világba nagyon is beleásta magát az írónő, és bőven végzett kutatómunkát is.

A sorozat első része a Chaos egy más világ kapuját nyitja meg az olvasók előtt. Sokan csak azt tudják, hogy vámpírokról és vérfarkasokról van benne szó, pedig ez így nem teljesen igaz. És éppen ezért legyintenek egyet, hogy biztos ölik benne egymást, és olyan lehet, mint a Twilight-Alkonyat, amit annyira szerettek 10 évvel ezelőtt az emberek. Na ez egy hatalmas tévedés.

Ez a regény ettől sokkal de sokkal összetettebb és meglepőbb.
Sok új dolgot tudhat meg az olvasó, amit nem is tud még elképzelni sem. De erre mindenképpen szükség van nyitott elmére.

Most jöhetne nekem azzal bárki, hogy jaj de ez vastag, meg hosszú, meg apró betűs stb. kifogással, mert ha a történet bevonz, mindegy a betű típusa, nagysága vagy az oldalak száma. Mert azt veszed észre, hogy elfogytak a lapok és te kíváncsian várod a folytatást.
De mitől is más ez a regény, mint a többi?

Magától a könyvben lévő világtól és történettől, amit magába foglal. Hiába van két ellentétes faj között ellenséges vagy éppen baráti viszály, mert minden fajnak megvan a maga kultúrája. Legyen az ember, vámpír vagy boszorkány.

És lehet első olvasás után mindjárt nem fogod tudni megérteni, mi is történt a regénybe, de adj magadnak pár napot a feldolgozásra. Hiszen egy új világ bontakozik ki a szemeid előtt, amit nem mindig lehet elsőre megérteni.

Véleményem szerint miért érdemes elolvasni az Ezüst és Vér sorozat első részét a Chaost?

1. Nem mindennapi szerelmes történet
2. Dark romance
3. Családon belüli titkok kiderítése, megértése, elfogadása
4. Vámpírok kultusza egy másik szemszögből bemutatva
5. Vérfarkas kultusz titkai
6. Rúnák megismerése
7. Megismerni más misztikus lényeket s azoknak rangjait
8. Mert magába szippant és kikapcsolódást nyújt
9. Kész káosz az egész, ahogy a címe is mondja, de erre a kuszaságra az elmének néha nagyon is szüksége van
10. Tanulási vágy miatt, hogy megismerd az ismeretlent

Kinek ajánlom a könyvet?

Minden olyan 18 év felettinek, aki nem riad vissza az erőszaktól, az erotikától és szereti a dark romance történeteket és nyitott az elméje. Viszont itt tennék egy figyelmeztetést. Ha elmúltál 18 éves az még nem azt jelenti, hogy neked szól a könyv, hiszen van benne erőszak, amit nem mindenki tud elviselni, ezért ha erős idegzetű személy vagy, vagy úgy érzed, hogy sok mindent be tudsz fogadni, na akkor kezd csak el olvasni.

Szívem szerint én simán a 25-ös karikát tenném rá. Ennek az az oka, hogy nem minden fiatal tudja azt befogadni és megérteni, amiről Kayra ír, hiszen olyan embereket és viselkedési formákat is bemutat, amiket sokan nem ismernek. Ezért is kell nagyon a nyitott elme. Nem elég az, hogy szereted a vámpírokat és a vérfarkasokat. Mert ez nem csak egy felnőtteknek írt meseszerű történet.

Bár sokak kedvence Crystal és Larion Nortman meg kell említenem még Larinát is, aki Larion ikertestvére. Fontos szerepet tölt be a könyvben. Sokáig nem értettem őt meg, nem tudtam miért viselkedik úgy ahogy, egészen addig, míg a könyv végére nem értem. És jött a megvilágosodás. Hogy minden okkal történik a könyvben, a jelek pedig el vannak rejtve. Alig várom, hogy olvassam az Ordert, hogy kiderüljön az, hogy amit akkor hittem, az valóban úgy történt/ történik-e? Vagy éppen micsoda vagy kicsoda irányít a háttérben?
Ezer meg egy titkot rejtenek a lapok. És már emiatt is érdemes elolvasni, hogy kiderüljön, mennyire van/volt igazunk. Tényleg minden az, aminek látunk/hiszünk vagy csak a képzeletünk játszik velünk?
Régebben megkérdeztem Kayrat arról, hogy róluk-e (Crystal, Larion, Larina) fog szólni mind a 12 rész végig? Ő akkor annyit felelt: Majd meglátod, de mindenki be lesz mutatva és lesz akinek saját könyv is jut majd. De csak a végén fognak értelmet nyerni a miértek. Minden és mindenki kapcsolódik mindenhez, és mindenkihez. De az Order az a Chaos közvetlen folytatása lesz.
Így akik most olvassák, vagy most fejezték be, azoknak már nem kell sokat várni a folytatásra, hiszen októberben már a kezünkben foghatjuk, és megtudhatjuk a könyv végén felmerülő kérdéseinkre a választ. Kiderül az is, hogy mi lesz Crystal és Larion sorsa.
Vajon jó úton fognak tovább menni, vagy még jó néhány nehézséget fog az útjukba görgetni az élet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sky S. T.: Most főzünk vagy dumálunk?

Hatalmas köszönettel tartozom Sky S. T. írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és minden részvevőnek, aki közreműködött a könyv létrehozásában. Leh...