2023. december 26., kedd

Interjú Pálinkás Angélával a legújabb MKMT nagykövettel

Sokszor nem egyszerű a bloggerek dolga, hiszen mindenki azon van, hogy elérjen egy bizonyos szintet, amit maga elé kitűzött. Így van ezzel a mostani interjú alanyom, Pálinkás Angéla is, aki az Angi könyves blogját vezeti. Szerintem most már elért az évek alatt egy olyan szintre, ahol elismerést érdemel. És ezt most meg is kapta az MKMT Mozgalom által, hiszen a napokban kapta meg a Nagyköveti címet. Kevés az ilyen blogger vagy akár magánember, aki ezt eléri. Így számomra öröm, hogy most kicsit tudtunk beszélgetni vele, ebben az interjúban.

Mindenkinek példakövető az ő munkássága, hisz nem csak remek és őszinte blogger, hanem csupa szív lány is. Vagyis én ilyennek ismertem meg őt.


Kedves Angi szeretnék neked gratulálni a nagyköveti címhez. Mint irodalom kedvelő ember és blogger is kiérdemelted. Mit éreztél akkor mikor megtudtad ezt a hír?

Angi: Amikor megtudtam a hírt örömömben és meghatódottságomban elsírtam magam. Legmerészebb álmaiban sem gondoltam volna, hogy a bloggerkedésemmel idáig eljutok. Megtiszteltetés a számomra, hogy immáron Nagykövetként is részt vehetek a mozgalom életében. Hálás szívvel köszönöm a bizalmat.

A te munkád a mozgalmon belül széles körű. Rengeteg mindenben részt veszel a zsűrizésekben, az insta csatornát egyedül viszed, és a tiktok csatornát is felesben viszed velem. Mennyi időt vesz számodra ez igényben? Szerinted mivel lehetne feldobni még ezeket?

Angi: A videók készítése, több időt vesz igénybe ez esetben órákról beszélünk, mint egy - egy kép készítése. Igyekszem mindennap foglalkozni az oldallal, lehetőleg előre dolgozni, tervezni. Úgy gondolom, mindig van hova fejlődni, mégtöbb izgalmas könyves tartalommal tovább tudnánk fejleszteni az oldalt.

De ugye, mint segítő és mint nagykövet ez mellett blogger is vagy. Hogyan jött ez az ötlet, hogy kipróbáld magad, mint blogger?

Angi: A bloggerkedés a szívemhez nagyon közel álló írónő Erica Anthony biztatására léptem erre az útra. Többször kacérkodtam a gondolattal, hogy mi lenne ha, de végül mindig elvetettem. Egy tartalmas beszélgetésünk során, ahol mindvégig bíztatott kezdtem bele a bloggerkedésbe.

A rengeteg könyvajánlón kívül, rengeteg csodás videót és képet készítesz. Nem gondolkoztál el azon, hogy neked ezzel kellene főállásban foglalkozni? Mit gondolsz erről megérné?

Angi: Nagyon szeretnék főállásban ezzel foglalkozni, imádok képeket készíteni. Ezekre különös figyelmet fektetek, a természetben is rengeteget fotózok. Nos, hogy ez mennyire érné meg erről az anyagi részéről nincsenek információim.

Elég sok írónak írtál már eddig is véleményt. Volt olyanra példa, hogy valakinek nem tetszett a véleményed és éppen ezért beléd kötött? Vagy valamilyen nehézségbe ütköztél miatta?

Angi: Szerencsémre legyen mondva, de eddig még sosem ért semmilyen negatív vélemény, vagy nehézségbe ütközés.

Amikor elkezdtél blogolni, milyen cél lebegett előtted? Mindig is a magyar írók népszerűsítése volt számodra a lényeg?

Angi: Az első pillanattól kezdve a hazai szerzőink lebegtek a szemem előtt. Természetesen nem vagyok elzárkózva a külföldi írók elől sem, hiszen több külföldi szerző könyve is kapott helyet a polcomon. De számomra, mindig is többet jelentenek a magyar írók és írónők. Amikor belekezdtem a bloggerkedésbe elsődleges célomnak a hazai szerzők munkásságát szerettem volna megismertetni és megosztani az oldalon, de mindemellett az olvasás szeretetét is szeretném hírül vinni a nagyvilágba.

Te a kezdetektől támogatod az MKMT Mozgalmat. Hol találtál rájuk? Milyen érzelmek vezettek arra az elhatározásra, hogy egy ilyen lendületes és színe csapat tagja légy?

Angi: Kovács Ágnes a mozgalom egyik Nagykövete jóvoltából keresett meg engem Dvariecki Bálint és Sky S.T. írónő, akik a mozgalom alapítói. Az első pillanattól kezdve bizalmat szavaztam nekik, nem is volt kérdés, hogy szeretnék én is csatlakozni és tagja lenni ennek a csodálatos csapatnak.

Milyen érzés volt részt venni számodra, mint zsűri a Legyél Te is író pályázaton? Milyen tapasztalatokat szereztél e téren? Mit gondolsz mennyire lesz népszerű a legújabb Legyél Te is író pályázat?

Angi: Fantasztikus érzés volt részt venni a Legyél te is író pályázaton zsűritagként. Felemelő érzés volt elveszni, belemerülni a mesékbe amiket a jelentkezők írtak. Ami a legfontosabb volt a számomra ebben a pályázatban, amire leginkább megtanított, hogy soha ne adja fel az ember az álmait. Bízom benne, hogy az idei pályázaton is rengeteg résztvevő lesz és sokak érdeklődését felkelti, ami által tollat ragadnak és megalkotják a saját meséjüket.

Mi a véleményed a mai irodalmi piacról? Kellene vagy lehetne változtatni rajta a jó irányba? Ha igen te hogyan tennéd?

Angi: A mai irodalmi piacot hullámzónak gondolom, de legfőképpen a rossz irányba tudnám besorolni. Ezt azért is gondolom így, mert nem kapnak elég figyelmet hazai íróink, a másik szempontból pedig azért, mert a mai fiatalok nem olvasnak eleget. Bízom benne, hogy ezek a dolgok változni fognak pozitív irányba. Véleményem szerint a magyar írók igazi gyöngyszemek és sokkal jobbra tartom őket, mint a külföldi szerzőket.

Ha 3 élő íróval és 3 elhunyt íróval tudnál találkozni még az idén, akkor kikkel ülnél le kávézni/teázni és miért pont velük?

Angi: Jelenleg elhunyt íróink közül egyet választanék és ő nem más, mint a nemrégiben elhunyt R. Kelényi Angelika. Angelika munkásságát mindig is nagy figyelem övezte én a Caroline Wood sorozatának lettem a rabja. Nagyon sokat köszönhetek neki, hiszen írásaival mindig jobb kedvre derített, olyan élményekkel gazdagított, melyek a mai napig velem vannak. Mélyreható írásai, mind tanító jelleggel bírnak, amelyekből erőt és energiát tudunk meríteni mi olvasók.

Élő íróinkból viszont nem is tudnék csak hármat választani. Elsőnek Mira Sabo írónőt említem meg, hiszen az ő könyve volt az, amely elindított engem az olvasás világába. Másodikként Erica Anthony írónőt, akinek a biztatására elindítottam a blogomat. Harmadikként Sky S.T. írónőt, akinek végtelenül hálás vagyok mindenért, a történetei pedig elképesztően viccesek és ellenállhatatlanok. A három írónőn kívül még sok szerzőt feltudnék sorolni. Mint pl: Lexie King, Elena Honoria, Borsa Brown, Anne L. Green, Baráth Viktória, Papp Csilla, Hugyec Anikó, Fejős Éva, N. Fülöp Beáta, Sebők Hanga, Anne Raven, Komlós Kinga, Marilyn Miller, Ella Steel, Gabriel Russ, Csörgő Iván és még sokan mások.

Még egyszer szívből gratulálok neked Angi ahhoz, hogy a MKMT Mozgalom Nagykövete lettél. További sok sikert kívánok, és azt hogy érd el az álmaid és a céljaid. Kellemes ünnepeket!

Nagyon szépen köszönöm a kérdéseket, megtisztelő a számomra, hogy interjút készítettél velem. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok!

Angi könyves blogja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ella Steel: Sors-döntő (Sors I.)

Most egy olyan könyvről szeretném elmondani a véleményemet, amelyet többször olvastam már. Eddig 2x lett bővítve Ella Steel: Sors-Döntő (Sor...