2024. augusztus 12., hétfő

Marosi Nikolett: Szakadék

Most egy összetett kötetről hoztam el a véleményemet, amelyre már nagyon kíváncsi voltam. Viszont az olvasásával lassan haladtam és ennek megvolt az oka. Ami nem más, mint hogy sokszor elgondolkoztam, hogy én hogy is értelmezem ezt. Mert igen ezt nem csak olvasni, de értelmezni is kell. Nem kell minden szavával egyetérteni nem is ez a lényeg, hanem hogy kinyíljon az elméd végleg.

Ez a kötet amit így felvezettem nem más, mint Marosi Nikolett: Szakadék című filozófiai verses kötete.


Marosi Nikolett:
Szakadék
Csak hiszed, hogy kommunikálsz


Tartalom:

„Bevallom, kicsit féltem, hogy nekem kell véleményt mondanom, ajánlást írnom a könyvről, hiszen nehéz elfogultság nélkül úgy, hogy a mindennapjainkat együtt töltjük Nikivel. Szerencsésnek mondhatom magam, mert a Szakadék a szemem előtt született meg. Naponta belekóstolhattam egy-egy versbe, írásba, bár volt, ami még előttem is titok maradt. Talán nem is értettem mindennel egyet és mások is lesznek így, de nem is kell…
Ebben a könyvben a ma embere végre tükörbe nézhet, s gyakran meg is látja magát benne, de valljuk be őszintén, ezt nem szívesen ismerjük el.
Bátran ajánlom az írásokat azoknak, akik szeretnek elmélkedni az élet nagy dolgain, szeretik a szép, mélyreható verseket, akik mernek és tudnak önállóan dönteni, és azoknak is, akik ezt még csak most tanulják…”
Kiss Zoltán
Dalszerző

Véleményem:

Marosi Nikolett egy görbe tükröt tart az olvasók elé ezzel a filozofikus verses kötetével. A kötetben nem csak versek találhatók, hanem fogalmak is, amelyeket saját nézete alapján magyaráz meg az olvasóval.

Ezeken a fogalmakon az író nézete után az olvasó is akarva sőt akaratlanul is elgondolkozik.

Nem tudom még szavakba önteni, azt amit e kötet adott nekem, de egy biztos elolvasása után más lettem. Voltak olyan dolgok amikbe egyetértettem az írónővel, de olyan is akadt amivel nem nem. De ez a kötet elején is fel van tüntetve, hogy nem kötelező itt semmivel egyetérteni.

De tényleg hatalmas eredményt ér el az ember akkor ha ráismer saját magára vagy gondolataira. Hiszen szólás szabadsága van ahogyan tudom.

Ezzel a kötettel az írónő nem csak a nézetei de embertársai mellett is kiáll.

Igaz szerepel benne a hit, a politika, filozófia és még sok minden más.

De szerintem már tényleg azzal eredményt érhetünk el, ha csak egy-egy versen elmélkedünk.

Ehhez nem kell politikusnak, tanárnak, filozófusnak lenni elég ha egy egyszerű ember vagy józan paraszt ésszel.

Ezt a kötetet azoknak ajánlom, akik nem félnek nyitni az új felé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sütő Éva: Olivia Fox naplója

Szeretném elsősorban a töretlen bizalmat megköszönni Sütő Éva írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és a Helma Kiadónak . Hálás vagyok nekik, hogy...