2024. szeptember 1., vasárnap

Előolvasás: Lexie King: Grace (Esély sorozat I.)

Ismételten szeretném megköszönni Lexie King írónőnek, hogy újra a bizalmába fogadott és lehetőséget biztosított arra, hogy megjelenés előtt elolvashattam Grace (Esély sorozat I.) című sorozatának első részét. Ez a világ máshová kalauzol el, mint a Fekete szív sorozata. Ez inkább az elmére lesz hatással jobban a szíven kívül.

Lexie King
Grace
(Esély sorozat I.)


Tartalom:

Egy lány, akinek odafent meg van írva a sorsa, és menjen bárhova is, nem menekülhet előle.

Egy férfi, aki megszállottan magának akarja, és bármit megtesz azért, hogy az övé legyen.

Egy tizenöt éves lány voltam álmokkal, tervekkel és ambícióval.
Azonban ezek mind egy szempillantás alatt szertefoszlottak. Az életem úgy siklott ki, mint egy száguldó gyorsvonat, ami kérdés és kegyelem nélkül gázolt át rajtam. A vágyálmok rémálmokba fordultak, ami után mindent elvesztettem. Már nem voltak álmaim, vágyaim és terveim sem.

Kilenc éve keresem azt a lányt, aki voltam, mert tudom, hogy még mindig bennem él. Itt szenved, valahol a szívem mélyén. A felszín alatt fuldoklik, a sötétben tapogatózik, és arra vár, hogy kiszabadítsam. De újra és újra csalódást okozok neki, mert fogalmam sincs, hogyan segíthetnék neki.

Vélemény:

Nem titok, hogy az írónő eddig megjelent könyveit mind olvastam és nagyon szerettem. A Fekete szív sorozata volt rám eddig a legnagyobb hatással. Viszont Grace című regényével új világ felé nyit. Új mégis megszokott stílussal kápráztassa el az olvasóit. Engem ez a történet lelkileg viselt meg. Az írónő nagyon jól tud bánni a szavakkal, és ezáltal nem csak a története szereplőit, hanem a olvasót is manipulálja. Sosem tudhatod, hogy ki kicsoda valójában.

Ez a története annyiból más, hogy olvasás közben váltakozik a múlt és a jelen történései. Számomra ez az első 60-100 oldalon furcsa volt, de ahogy olvastam és vitt magával a történet már fel sem tűnt.

Aki szereti azokat a történeteket, amelyek pszichésen is hatnak az olvasóknak, azok megtalálták a könyvüket.

Grace története engem lelkileg a padlóra küldött. Hiszen nem volt könnyű élete. Olyan dolgok derültek ki olvasás közben amikbe a lelkem helyenként beleremegett.

Nem szégyellem bevallani, még sírtam is nem egy helyen.

Ez a sötét világ összetöri az olvasót és a szereplőket, de még magát az írót is. Egy olyan világot teremtett most meg, ami akár a valóságot is tükrözhetné. Rengeteg szörnyűséget hall az ember, vagy olvas. Szóval amikor Lexie King könyvét a kezedbe veszed arra gondolj, hogy nem egyszerű az élet.

Én nagyon bele tudtam magam élni Grace bőrébe. Átéreztem a bizonytalanságát, fájdalmát, vágyát, álmai és még más is.

Sokan azt gondolhatják, olvasás után, hogy eme sötét világ központja a bántalmazás, illetve a lelki terror.

Nem csak ez, ez annál sokkal több. Mert a könyv minden egyes lapján ott a vágyakozás, a remény, a gyógyulás iránti akarat, a család fontossága és összetartása, a veszteség feldolgozása. Nem csak azt veszthetjük el, aki elhagyta ezt a világot, hanem azt is, aki itt maradt. De ezt csak olyanok érthetik meg talán igazán, akik például egy jó barátot elvesztettek. Tudják, hogy él, hogy jól van de már nem beszélnek. És ez is egyfajta fájó veszteség. Grace ezt is megtapasztalja.

Chase és Cyrus közt nem tudok dönteni. Mindkettőnek van múltja, vannak titkai. Talán ezért is különlegesek ők mind a ketten.

Chase-t sokáig nem tudtam hová sorolni. Néha még most is bizonytalan vagyok benne, ha visszagondolok rá. De most már értem mit miért tett, vagyis kiért.

Cyrus először egy rosszfiúnak ismertem meg, aztán pedig egy nagy mackónak. De hogy melyik fiúnak melyik az igazi énje, az csak a könyvből derül majd ki.

Szóval ha egy izgalmas történetre vágysz, nincs más megoldás csak egy. Nyisd ki és merülj el Grace világába.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előolvasás: Sütő Éva: Olivia Fox naplója

Szeretném elsősorban a töretlen bizalmat megköszönni Sütő Éva írónőnek, az MKMT Mozgalomnak és a Helma Kiadónak . Hálás vagyok nekik, hogy...